اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات سیستان:

‌تکثیر گونه بسیار با ارزش ‌«ماهی شیزوتراکس زارودنی»‌ در زهک آغاز شد‌‌

مدیرکل شیلات سیستان گفت: با همت و تلاش کارشناسان مرکز تکثیر ماهی بومی زهک کار تکثیر گونه بسیار باارزش و بومی «ماهی شیزوتراکس زارودنی»‌ آغاز شد‌.

‌تکثیر گونه بسیار با ارزش ‌«ماهی شیزوتراکس زارودنی»‌ در زهک آغاز شد‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شیلات سیستان، حسن خمر افزود: با همت و تلاش کارشناسان مرکز تکثیر ماهی بومی زهک کار تکثیر گونه بسیار باارزش و بومی «ماهی شیزوتراکس زارودنی»‌ آغاز شد‌.

وی با بیان اینکه با مناسب شدن شرایط دما‌، کار تکثیر ماهی شیزوتراکس ‌‌با موفقیت انجام شد، اظهار داشت:‌ بیش از یک میلیون 600 هزار عدد تخم استحصال شد که از این تعداد تخم با لقاح 76 درصدی، حدود یک میلیون و 200 هزار قطعه لارو تولید و در استخرهای مرکز تکثیر رهاسازی خواهد شد‌ و پیش‌بینی می‌شود حدود 800 هزار ‌قطعه بچه ماهی تولید شود.

 وی با بیان اینکه این تعداد بچه ماهی به منظور بازسازی ذخایر و حفظ ظرفیت ژنتیکی این گونه در منابع آبی منطقه رهاسازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در ادامه کار و گرم شدن دمای هوا‌، کار تکثیر گونه‌های ‌گرم‌آبی شامل کپور معمولی، آمور، فیتوفاگ و بیگهد در این مرکز تکثیر و بچه ماهی تولید شده در سال آینده در استخرهای پرورش ماهی‌، منابع آبی و آب‌بندان‌های سطح استان رهاسازی خواهد شد‌.‌

انتهای پیام/75004/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول