اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌وقف ‌باغ 11 هزار متری در زابل برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع)

‌‌باغی با مساحت بیش از 11 هزار مترمربع در ابراهیم‌آباد زابل برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) توسط ‌دوست‌محمد شهرکی وقف شد. ‌

‌وقف ‌باغ 11 هزار متری در زابل برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان‌، ‌دوست‌محمد شهرکی واقف نیک‌اندیش با مراجعه به اداره کل اوقاف استان یک قطعه باغ خود را واقع در ابراهیم‌آباد شهرستان زابل وقف کرد.

این واقف دور‌اندیش هدف از وقف کردن ملک خویش را رضایت پروردگار و جاودانه شدن در پرونده عاشورائیان و عاشقان امام حسین(ع) برشمرد و گفت‌: بر خود می‌بالم تا توانستم گوشه‌ای از اموالم را برای عزاداری امام حسین (ع) ‌وقف کنم‌‌.

علی واصفی کارشناس اداره ثبت و حقوقی اوقاف و امو‌ر خیریه سیستان و بلوچستان در این زمینه گفت: امور‌ ثبت و تنظیم سند وقف این موقوفه با ارزش در حال حاضر به اتمام رسیده و این موقوفه با مساحت 11559 متر مربع از همین امروز در زمره موقوفات استان قرار گرفت و امید است هرساله از محل عواید این موقوفه ابراهیم‌آباد زابل مراسمات پربار‌تری را برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) ‌از حیث وجود این موقوفه داشته باشد.

وی تاکید کرد: ‌این وقف به عنوان سند افتخاری برای مردم آن منطقه در ذهن تاریخ ثبت می‌شود که عاشقان و محبان اهل بیت از جان و مال خود برای اثبات این حقیقت می‌گذرند.

انتهای پیام/75004/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول