اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین مطرح کرد

ترویج فرهنگ ایثار با بازدید دانش‌آموزان از موزه شهدای قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: دانش‌آموزان با بازدید از موزه شهدای قزوین می‌توانند بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

ترویج فرهنگ ایثار با بازدید دانش‌آموزان از موزه شهدای قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نادر نصیری عصر امروز در حاشیه مراسم بازگشایی موزه شهدای قزوین که در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: موزه شهدا قزوین از محدودترین و منحصرترین موزه‌های کشور بعد از تهران است که امروز بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه موزه شهدای قزوین در سال‌های گذشته راه‌اندازی شده بود، خاطرنشان کرد: این موزه نیاز به بازسازی مجدد داشت که بعد از تحقق این مهم امروز به مناسبت بزرگداشت روز شهدا بازگشایی مجدد شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه در موزه یاد شده بیش از 200 اثر شهدای انقلاب اسلامی استان قزوین جمع‌آوری شده است، ابراز داشت: این موزه قابلیت به نمایش گذاشتن 500 اثر از این شهدا را دارد که علاقمندان می‌توانند از این آثار بازدید کنند.

نصیری ابراز داشت: موزه شهدای قزوین به صورت سرپوشیده در مساحت 300 متر در فضای استاندارد، مدرن و زیبا بازگشایی شده و این موزه به نحوی مدیریت می‌شود تا سالی دو بار به صورت گردشی آثارها تغییر یابد.

وی ادامه داد: طبقه زیرین شهدای قزوین در آینده مرمت و بازسازی می‌شود تا در این طبقه نیز آثار شهدا در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

نصیری یادآور شد: تحقق این مهم از جمله برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در سال 93 است.

این مسئول از خانواده‌های شهدای استان قزوین که آثاری از شهدای عزیز خود دارند تقاضا کرد تا آثار موزه‌ای را به بنیاد شهید استان قزوین تحویل دهند تا این آثار در این موزه در معرض نمایش علاقمندان قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان داشت: بازگشایی موزه شهدای قزوین ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان امروز ایجاد کرده است.

نصیری ادامه داد: مراکز فرهنگی و آموزشی می‌توانند از بازگشایی مجدد موزه شهدای قزوین استفاده بهینه کنند و دانش‌آموزان و دانشجویان را با هدف آشنایی بیشتر آنان با زندگی شهدا به بازدید این موزه بیاورند.

وی با بیان اینکه آثار شهدای 8 سال دفاع مقدس مانند لباس و وصیت‌نامه می‌تواند هدایت‌گر نسل جوان باشد، اظهار کرد: باید به مناسبت‌ها و به بهانه‌های مختلف دانش‌آموزان را به بازدید این موزه آورد تا آنان با سیره زندگی آنان بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: آشنایی دانش‌آموزان با زندگی شهدا می‌تواند موجب ارتقای ارزش‌های اسلامی و دینی آنان شود که با تحقق این مهم می‌توان جوانان را از آسیب‌ها و ناهنجاریهای اجتماعی بیمه کند.

این مسئول با اشاره به اینکه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین قشرهای مختلف جامعه آثار و برکات فراوانی دارد، اظهار داشت: نحوه درست زندگی کردن آحاد جامعه، رفع بهتر مشکلات زندگی در خانواده و احیای سبک زندگی اسلامی و ایرانی از جمله این آثار است که این مهم ضرورت توجه به این فرهنگ را دوچندان ارتقا می‌دهد.

نصیری با بیان اینکه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برنامه‌های مختلفی را به مناسبت روز بزرگداشت شهدا برگزار می‌کند، متذکر شد: برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در پایان یادآور شد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اداره کل مخابرات استان قزوین هماهنگ کرده تا از طریق تلفن ثابت روز بزرگداشت شهدا را به مردم تبریک بگویید که تحقق این مهم نیز از دیگر برنامه‌های این نهاد در این روز است.

انتهای پیام/77009/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول