اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بنیاد خیریه نورآوران سلامت صورت گرفت

معاینه بیش از 2500 نفر در بخش دندانپزشکی در گناباد

مدیر شعبه شرق کشور بنیاد خیریه نورآوران سلامت گفت: بیش از 2 هزار و 500 نفر در بخش دندانپزشکی در گناباد مورد معاینه دندانپزشکان قرار گرفتند.

معاینه بیش از 2500 نفر در بخش دندانپزشکی در گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محسن انتظاری هروی ظهر امروز در اختتامیه اولین سفر شعبه شرق کشور بنیاد خیریه نورآوران سلامت که در مسجد جامع بیمرغ برگزار شد، اظهار داشت: مؤسسه خیریه نورآوران سلامت با استقرار اتاق‌های عمل سیار در مناطق محروم، خدمات تخصصی چشم‌پزشکی، بینایی‌سنجی و دندانپزشکی به روستائیان ارائه می‌کند.

وی افزود: این تیم در سفر بعدی خود از نیمه دوم فروردین ماه، در روستاهای محروم نهبندان از توابع خراسان جنوبی به نیازمندان ارائه خدمت خواهد کرد.

وی گفت: بنیاد خیریه نورآوران سلامت مدت 76 روز از 31 آذرماه در روستای بیمرغ کار خود را آغاز کرد و بیش از 100 نفر در قالب 20 متخصص چشم‌پزشکی، 44 دندان‌پزشک، 20 بینایی‌سنج و چهار گروه عمل جراحی چشم نیز برای ویزیت و معاینه روستائیان در این منطقه حضور یافتند.

انتظاری گفت: در این مدت با تلاش تیم پزشکی این خیریه بیش از 6 هزار و 750 نفر مورد معاینه چشم و بیش از 2 هزار و 500 نفر در بخش دندانپزشکی مورد معاینه دندانپزشکان قرار گرفتند و بیش از 2 هزار و 700 دندان ترمیم و بیش از 950 دندان نیز که قابل ترمیم نبود کشیده شد و دندان‌های بیش از 200 نفر از افراد معاینه شده جرم‌گیری شد.

وی ادامه داد: برای 2 هزار و 500 نفر عینک تجویز شد که یک هزار و 290 عینک برای پیرچشمی و یک هزار و 210 عینک برای دوربینی بود.

انتظاری تصریح کرد: برای 384 نفر عمل جراحی چشم تشخیص داده شد که از این تعداد 142 نفر در محل روستا توسط جراحان چشم به صورت رایگان مورد درمان قرار گرفتند و 14 نفر از آنها نیز که زمان عمل جراحی چشم آنها برای آب مروارید نرسیده است به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) مشهد معرفی می‌شوند تا با هزینه‌های خیران و کمک‌های این مؤسسه مورد جراحی قرار گیرند.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول