اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کازرون صورت گرفت

برگزاری نخستین جشنواره «مدرسه‌ای که دوست می‌دارم»

در آیینی باشکوه نخستین جشنواره «مدرسه‌ای که دوست می‌دارم» با حضور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در کازرون برگزار شد.

برگزاری نخستین جشنواره «مدرسه‌ای که دوست می‌دارم»

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، رئیس آموزش و پرورش کازرون عصر امروز در مراسم نخستین جشنواره «مدرسه‌ای که دوست می‌دارم» که با حضور امام جمعه کازرون و جمعی از مسئولان محلی و فرهنگیان این شهرستان در سالن شهید عسکری این شهر برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد نگرش و دیدگاه متفاوت و نو در تمام عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف تعلیم و تربیت و نیز با طرح سوالی که در مدارس ما چه می‌گذرد و چه اندازه با آرزوهای ما هم‌خوانی دارد برگزار شده است.

مرتضی دیانتی‌نسب افزود: اجرای این جشنواره به‌گونه‌ای تدوین و طراحی شده که در پایان آن بتواند مخاطبان خود را حداقل با پنج سوال اساسی و یک دنیا پاسخ‌های متفرقه و یک بسته سوال‌های منظم درگیر کند.

وی گفت: فراخوان طرح با عنوان «مدرسه‌ای که دوست می‌دارم» که در سال گذشته توسط مدیریت آموزش و پرورش کازرون صورت گرفت افزون بر 160 اثر ارزشمند از دانش‌آموزان و فرهنگیان به دبیرخانه این طرح ارسال شد که بسیار دقیق و واقعی به برخی ضعف‌ها و فرصت‌ها اشاره شده بود.

رئیس آموزش و پرورش کازرون انتقاد و ارائه نقطه نظرات سازنده را در بهبود وضعیت تعلیم و تربیت بسیار ارزنده توصیف کرد و بیان داشت: هیچ مغز متفکری نمی‌تواند ادعا کند که بر هر چیزی مسلط بوده و درک و فهم انجام هر کاری را به نحو احسن دارا است.

دیانتی‌نسب افزود: حتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که قوی‌ترین سند مدون علمی پس از انقلاب اسلامی است اگر بدون توجه به واقعیات و نقطه‌نظرات صادقانه به آن نگاه کنیم فقط یک قصیده بلند عرفانی می‌شود و نقشه راه اثربخش و کار آمد نمی‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود ابراز داشت: آموزش و پرورش جایگاه بسیار ارزشمندی دارد که بیشتر اوقات زندگی مردم و موفقیت‌های یک ملت را به خود وابسته کرده است.

رئیس آموزش و پرورش کازرون به نوع نگرش عاطفی به مدارس و ایجاد درک مشترک میان مدرسه و مردم تأکید کرد و افزود: اگر این امر محقق شود می‌توان ادعا کرد که یک بستر کم‌خطر و پرمنفعت را برای رشد و تعالی ملت خود رقم زده‌ایم.

دیانتی‌نسب تصریح کرد: در شرایط بسیار حساس اجتماعی و سیاسی دنیای امروز که هر ملتی به دنبال راهی برای حفظ موجودیت و افزایش اقتدار خود است، امر تعلیم و تربیت و نظام آموزش و پرورش و نیز مدرسه می‌تواند بسیار تعیین کننده در اقتدار کشور در عرصه‌های مختلف باشد.

به گزارش فارس، این جشنواره با اجرای سرود، شاهنامه‌خوانی و دکلمه و اهدای جوایز به برگزیدگان نخستین جشنواره «مدرسه‌ای که دوست می‌دارم» به پایان رسید.

انتهای پیام/2448/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول