اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری پلدختر:

امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در قانون اساسی دارد

رئیس دادگستری پلدختر گفت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در قانون اساسی دارد.

امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در قانون اساسی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، بیژن سوری ظهر امروز در نخستین همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اصناف و بازاریان شهرستان پلدختر تقویت اعتقادات مردم را در گرو ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: در این اصل وظیفه این فریضه الهی را وظیفه‌ای همگانی و ویژه آحاد ملت است.

وی بر لزوم نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: امر به معروف یعنی انجام بایدها که سعادت را در دنیا و آخرت در پی‌دارد و تشویق و ترغیب دیگران به انجام کارهای پسندیده و نهی از منکر نیز یعنی انجام نبایدها یعنی دوری از تباهی و بازداشتن دیگران از انجام افعال زشت و ناشایست است.

رئیس دادگستری پلدختر خاطرنشان کرد: یکی از اصول قانون اساسی نظام اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داده است و هر عقل سلیمی به دنبال جامعه سالم است و جامعه سالم در گرو توجه همه افراد جامعه و وظیفه شناسی و احساس مسئولیت نسبت به معضلات و منکرات جامعه است.

سوری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید از خود شروع کنیم، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بر اساس تعالیم حیات بخش اسلام و اصل هشتم قانون اساسی، وظیفه مسئولان و مردم است و باید هر کس در هر جایگاهی به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر شهرستان پلدختر نیز بیان داشت: شوراهای امر به معروف ونهی از منکر در میان اقشار مختلف جامعه تشکیل شده است.

سرگرد علی محمد گنجی از تشکیل و راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیئت مذهبی شهرستان پلدختر خبر داد.

انتهای پیام/2304/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول