اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی:

برخی استاد‌مشاورها نیم نگاهی به پایان‌نامه‌ها ندارند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن انتقاد از رویکرد برخی از استادان مشاوران، گفت: متاسفانه برخی از استادان مشاور دانشجویان حتی نیم نگاهی به پایان‌نامه آن‌ها نکرده‌اند.

برخی استاد‌مشاورها نیم نگاهی به پایان‌نامه‌ها ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم واشقانی فراهانی بعدازظهر امروز در نشست مشترک معاونان پژوهش و فناوری استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام که در دانشگاه آزاد سنندج برگزار شد، اظهار داشت: سیاست‌ ما استفاده از ظرفیت‌ها و بسترهای موجود در دانشگاه آزاد برای بالا بردن شاخصه‌های توسعه جامعه است.

وی تاکید کرد: باید نحوه برخورد با اعضای هیئت علمی متناسب با شان خودشان باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سازمان مرکزی باید نگاهش را به اعضای هیئت علمی تغییر دهد، گفت: در گذشته ‌این دانشگاه رویکرد خوبی را با اعضای هیئت علمی نداشت.

به گفته وی سعی داریم تا رسالت‌های خود را به سمتی پیش ببریم تا در مجامع علمی جایگاه دانشگاه آزاد بالاتر رود.

واشقانی فراهانی ضمن انتقاد از رویکرد برخی از استادان دانشگاه آزاد، گفت: متاسفانه برخی از استادان مشاور دانشجویان حتی نیم نگاهی به پایان‌نامه آن‌ها نکرده‌اند.

به گفته وی، باید جذب دانشجو و استاد و هیئت علمی متناسب با هم باشد و در این زمینه کفه‌ای بر دیگری سنگینی نکند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های جدیدی که در دانشگاه تدابیر شده است، رسالت‌های دانشگاه را بیش از پیش تحقق می‌بخشد، گفت: نباید خود را درگیر سیاست‌های قبلی دانشگاه آزاد کنیم.

وی در خصوص آیین‌نامه تشویقی مقالات این دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: باید کارشناسان در این زمینه به صورت حرفه‌ای‌‌تری عمل کنند تا نیاز به تفسیر متمم‌نویسی نباشد.

به گفته واشقانی فراهانی، تجاری‌سازی طرح‌ها و پروژه‌ها که از نیازهای کشور است، باید بیشتر مورد توجه دانشگاه‌ها باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت ارتباط علم و صنعت، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید با شناسایی نیازهای جامعه به رفاه حال شهروندان خود کمک شایانی کنند.

واشقانی فراهانی ضمن اشاره به اهمیت کار اساتید برای تربیت دانشجوی باسواد، تاکید کرد: باید ظرفیت استادها به خوبی کنترل شود چون کوتاهی در این مهم موجب کاهش روند رسالت‌ها و اهداف‌های دانشگاه می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: هرچند بر این عقیده هستم که نباید تولید مقاله در کارشناسی ارشد اجباری باشد ولی با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده این مهم نیز باید صورت گیرد.

به گفته وی، مقالات یا باید بازارمحور باشند که منجر به تجاری‌سازی شوند یا اینکه پژوهش‌های بنیادین عمیقی باشند و  بتوانند پژوهشگر را به یک نظریه‌پرداز در رشته مربوطه تبدیل کنند.

واشقانی فراهانی در پایان خواستار تعامل بیشتر اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دیگر شد و گفت: در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد توجه به این مهم باید بیش‌‌تر از گذشته و به صورت پررنگ‌تری صورت گیرد.

انتهای پیام/‌79019/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول