اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع آموزشی عشایری شهید شاهمرادی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد

تحصیل 330 دانش‌آموز در مدارس عشایری چهارمحال و بختیاری

رئیس مجتمع آموزشی و پرورشی عشایری شهید شاهمرادی چهارمحال و بختیاری گفت: 330 دانش‌آموز در مدارس عشایری این استان مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 330 دانش‌آموز در مدارس عشایری چهارمحال و بختیاری

بهمن احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر 330 دانش‌آموز در مدارس عشایری این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این تعداد دانش‌آموز در 23 مدرسه عشایری در استان مشغول به تحصیل هستند.

احمدی ادامه داد: مدارس عشایری استان در فصل ییلاق در شهرستان کوهرنگ مستقر می‏‌شوند که زمان برپایی مدارس در این بخش شامل فصل بهار و فصل پاییز است.

رئیس مجتمع آموزشی و پرورشی عشایری شهید شاهمرادی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با سرد شدن هوا و فرارسیدن فصل زمستان عشایر استان به منطقه قشلاق در استان خوزستان کوچ می‌کنند که به جهت اهمیت بحث آموزش فرزندان عشایر در استان خوزستان نیز برای این دانش‌‌‌آموزان مدارسی در قالب برپایی چادر تشکیل می‎شود تا این دانش‌آموزان از تحصیل بازنمانند.

وی با اشاره به مشکلات فراروی مدارس عشایری کوچرو استان، گفت: نبود امکانات، کمبود فضای کتابخانه، وجود بعد مسافت 500 کیلومتری از محل استقرار مدارس عشایری تا اداره کل آموزش و پرورش عشایری استان و گستردگی مجتمع از شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری تا منطقه نفت سفید در استان خوزستان از مهم‌ترین این مشکلات محسوب می‎شود.

احمدی ادامه داد: چندی پیش مدیرکل محترم آموزش و پرورش به همراه هیئتی در یک سفر سه روزه با حضور در منطقه قشلاقی عشایر استان، از نزدیک در جریان مشکلات مدارس عشایری استان قرار گرفتند.

انتهای پیام/68001/صا20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول