اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

نقش بازاریان در امر به معروف و نهی از منکر مهم و تاثیرگذار است

امام جمعه پلدختر گفت: سهم و نقش بازاریان و اصناف در احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم، تاثیرگذار و بی‌بدیل است.

نقش بازاریان در امر به معروف و نهی از منکر مهم و تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، حجت‌ لاسلام علی محمد لروند ظهر امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اصناف و بازاریان شهرستان پلدختر با بیان اینکه بازاریان به دلیل ارتباط با مردم می‌توانند نقش مهمی در اجرای این فریضه الهی ایفا کنند، افزود: کمبودهای جامعه و بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر است که باید از طریق تذکر لسانی با برخی فسادها و فحشاها مبارزه کنیم.

حجت‌الاسلام لروند رمز سلامت جامعه را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: با اجرای این فریضه الهی در جامعه، حیات و سر زندگی حقیقی و روحیه پویایی و شادابی، رزق و روزی و برکت در جامعه ترزیق می‌شود.

وی افزود: معروف به معنای تلاش برای از بین بردن زشتی‌ها و ناپاکی‌ها از جامعه است و اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، مشکلات رفع می‌شود و مردم با امور خیر و شر آشنا شده و در مسیر درست گام بر می‌دارند.

حجت‌الاسلام لروند با بیان اینکه اصناف و بازاریان که با مردم سروکار دارند، می‌توانند در ترویج این فریضه الهی نقش مهمی را ایفا کنند، افزود: بازاریان می‌توانند  برخی از کسبه را که در معامله، کم فروشی، گرانفروشی یا ربا خواری می‌کنند، با تبلیغ لسانی امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان برای فاصله و شکاف بین مردم و اهل بیت (ع) با استفاده از ماهواره، اینترنت، مد و لباس و برنامه‌های تلویزیونی خود قصد دارند، قبح گناه و حب به امام رضا(ع) و حضرت علی (ع) را از بین ببرند.

امام جمعه پلدختر گفت: دشمنان با سوء استفاده از مسئله ایران باستان، کوروش کبیر و نمادهای هخامنشی تلاش دارند که توطئه‌های خود را در راستای کم‌رنگ کردن حب به اهل بیت(ع) را اجرایی کنند.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول