اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال آینده

سند اصلاحات تحول نظام اداری در کشور اجرا می‌شود

معاون برنامه‌ریزی اداری معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری از اجرای سند اصلاحات تحول نظام اداری از سال آینده در کشور خبر داد.

سند اصلاحات تحول نظام اداری در کشور اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی صفدری ظهر امروز در جشنواره شهید رجایی استان مرکزی در اراک اظهار کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده سند اصلاحات تحول نظام اداری از ابتدای سال آینده در بدنه اجرایی کشور کلید می‌خورد که امیدواریم با اجرایی شدن آن شاهد تحولات عمیق و گسترده در نظام اداری کشور باشیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های این سند براساس سیاست‌های نظام و خواست مقام معظم رهبری ترسیم می‌شود و پس از تصویب در شورای عالی اداری کشور از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی اداری معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه فرآیندهای توسعه مدیریت منابع انسانی در این سند به صورت ریزبینانه طراحی شده است، ادامه داد: در این سند ابزارهای اساسی اصلاحی منابع مالی، فناوری، نیروی انسانی و ارتقای بهره‌وری در آن به دقت دیده شده است.

صفدری کم‌توجهی به ظرفیت‌های مردمی و تعیین نقش و جایگاه فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه بخش خصوصی را از مهم‌ترین مشکلات امروز نظام اداری کشور برشمرد و ادامه داد: تلاش می‌شود با اجرای سند اصلاحات تحول اداری شاهد رفع این مشکلات باشیم.

به گفته وی، چابک‌سازی دولت و نقش‌آفرینی، رقابتی کردن فعالیت‌ها، بهره‌گیری از فناوری نوین، هوشمندسازی نظام اداری و ارتقای سرمایه انسانی دولت از محورهای اساسی سند اصلاحات تحول نظام اداری است.

استاندار مرکزی نیز گفت: یکی از شرایط لازم برای پیشرفت کشور کارایی نظام اداری است.

محمدحسین مقیمی افزود: نظام اداری جهت دهنده ساختار سیاسی، اداری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور است که سلامت آن موجب رسیدن کشور به اهداف بلندمدت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تضمین برنامه‌های توسعه پایدار در گرو رفع مشکلات ساختار نظام اداری و کارآمدی برنامه‌های آن است، ادامه داد: تمامی ارکان اجرایی کشور موظف هستند دولت را در اجرای سند اصلاحات نظام اداری یاری کنند.

در جشنواره شهید رجایی از دستگاه‌های برتر استان مرکزی در ارزیابی عملکرد سال 91 تجلیل به عمل آمد.

براساس این گزارش، دستگاه‌های اجرایی در دو محور عمومی و اختصاصی ارزیابی شدند که هر محور شامل هزار امتیاز بود.

در این ارزیابی استقرار و توسعه دولت الکترونیک، ساماندهی نیروی انسانی، استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد و ارتقای بهره‌وری، نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و سلامت اداری، توانمند سازی منابع انسانی، خدمت‌‌رسانی به مردم، شهروندمداری، عدالت استخدامی و نظام پرداخت‌ها به عنوان محورهای عمومی شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است.

در این نشست 10 دستگاه برتر شناخته شد که در مجموع ارزیابی‌ها رتبه برتر را به دست آوردند و 36 دستگاه در یک یا چند محور عمومی و اختصاصی حائز رتبه برتر شدند.

انتهای پیام/87002/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول