اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برپایی نمایشگاه عکس آثار روزنامه‌نگار و خبرنگار پیشکسوت بروجردی

نمایشگاه عکس آثار روزنامه‌نگار و خبرنگار پیشکسوت بروجردی در محل سالن تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان به معرض نمایش گذاشته شد.

برپایی نمایشگاه عکس آثار روزنامه‌نگار و خبرنگار پیشکسوت بروجردی

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محمدرضا شماعی خبرنگار پیشکسوت بروجردی است که امروز بعد از سال‌ها تلاش رسانه‌ای آثار خود را در معرض دید مردم قرار داد.

* آثار خبرنگار بروجردی یک گنجینه است

امام جمعه شهرستان بروجرد ظهر امروز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: آثار حضور مردم شهرستان بروجرد در صحنه ها و رخدادهای مهم تاریخی از جمله دوران انقلاب، دفاع مقدس و بمباران این شهرستان به همت خبرنگار جسور و فعال بروجردی به نمایش گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی، محمدرضا شماعی خبرنگار پیشکسوت بروجردی را فردی متعهد خواند که با تلاش شبانه‌روزی خود توانست مهم‌ترین صحنه‌های تاریخی این شهرستان را رصد کرده و ثبت و ضبط کند.

وی افزود: مشاهده این آثار ضمن یادآوری خاطرات گذشته، سهم زیادی در انتقال این واقعیات و آگاه‌سازی نسل جوان در جانفشانی‌های مردم در حفظ و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

امام جمعه بروجرد از این آثار به عنوان گنجینه بزرگی یاد و خاطرنشان کرد: ثبت این تصاویر خدمت بزرگی به مردم این شهرستان در حماسه آفرینی و حضور آنان در صحنه‌های مختلف پیش از انقلاب، مبارزات این انقلاب، جنگ تحمیلی و.... است.

*نگاه به آثار این خبرنگار انسان را تحت ثأثیر قرار می‌دهد

در ادامه شهردار بروجرد نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: مشاهده این تصاویر هر بیننده‌ای را تحت تأثیر قرار داده و در یادآوری و بازآفرینی مجاهدت‌های مردم این شهرستان نقشی بی‌بدیل دارد.

منوچهر یوسفی افزود: این تصاویر علاوه بر مرور خاطرات، نشانگر تحمل مشقت‌ها و ایثارگری‌های اقشار مختلف مردم در حفظ و استواری انقلاب است که تاثیر فوق‌العاده‌ای در نگرش و آشنایی نسل‌های پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، برپایی این نمایشگاه‌ها را در آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با حماسه‌آفرینی، ایثار و حضور مردم مهم و سازنده خواند.

محمدرضا معظمی گودرزی با اشاره به جسارت و فرصت شناسی این خبرنگار بروجردی در ثبت رخدادهای این شهرستان در ادوار مختلف، ادامه داد: تماشای این تصاویر سند محکمی بر واقعیات تاریخی این شهرستان است.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس ابراز داشت: بازدید از نمایشگاه، علاوه بر مشاهده آثار زیبا و هنرمندانه، فواید و برکات دیگری نیز دارد. 

پروین صادقی، نمایش آثار این هنرمند بروجردی را اقدامی زیبا، ارزشمند، تاثیرگذار و خاطره انگیز برخواند که سهم بزرگی در انتقال واقعیات به نسل آینده دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد نیز در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، کمک به ارتقاء حوزه فرهنگ را از وظایف ذاتی همه دستگاه‌های دولتی برشمرد.

نادر ارجمندی افزود: بی‌شک نمایش این آثار در معرض دید عموم شهروندان بروجردی، در انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های مردم این آب و خاک، کمک شایانی در تثبیت و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

*250 اثر در معرض دید علاقمندان قرار گرفت

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بروجرد نیز ظهر امروز در آئین گشایش این نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: این نمایشگاه به همت شورای شهر و شهرداری بروجرد برپا شده است.

فرزانه کردی متذکر شد: این نمایشگاه دربردارنده 250 اثر از آثار بکر و بی‌نظیر هنرمند بروجردی در صحنه‌های مختلف پیش از انقلاب، رخدادهای انقلاب شامل مبارزات و راهپیمایی های مردم این شهرستان، اعزام نیروها به جبهه های حق علیه باطل، بمباران شهرستان بروجرد در جنگ تحمیلی و ... است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه عکس از 21 لغایت 26 اسفندماه سال جاری در سالن تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان واقع در خیابان دانشگاه جنوبی به منظور بازدید علاقمندان دایر است.

انتهای پیام/2304/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول