اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ارشد فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

شهرداری و شورای اسلامی شهر به دنبال بهینه‌سازی حریم ریل آهن است

مدیر ارشد فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه حریم ریل راه‌آهن در طرح تفصیلی فریز شده و به عنوان پدافند غیرعامل مطرح است، گفت: در محدوده راه‌آهن به عرض 55 متر ساخت و ساز صورت نمی‌گیرد.

شهرداری و شورای اسلامی شهر به دنبال بهینه‌سازی حریم ریل آهن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیرعباس صفوی با اشاره به اینکه از گذشته بحث جمع‌آوری ریل آهن مطرح بود، گفت: با حضور استاندار قم در جلسه‌ای برآوردها و بررسی‌هایی که صورت گرفته بررسی شده و جمع‌آوری پل قدیمی روی ریل جاده اراک در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در آن جلسه نظرات مطرح شد و کسی مخالف جمع‌آوری نبود و فقط برخی عنوان کردند که ممکن است زمان اجرا نامناسب باشد.

مدیر ارشد فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه مطالعات جامع حمل و نقل شامل همه موضوعات خطوط ریلی مترو، منوریل، بی آر تی و ... است، ادامه داد: مطالعات از 6 سال پیش شروع شده و استفاده بهینه از خطوط موجود در راه آهن شهری مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از خطوط ریلی به عنوان تراموا مطرح شد،‌ گفت: با بررسی صورت گرفته مشخص شد خطوط موجود توجیه اقتصادی ندارند چراکه بدنه‌های  این مسیر شکل نگرفته و به اماکن فرسوده اختصاص داشت.

مدیر ارشد فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بحث دیگری که ممکن است که در نگاه اول به اشتباه مطرح شود جمع‌آوری ریل است و این در حالی است که در مدیریت شهرداری و شورای اسلامی شهر جمع‌آوری مدنظر نبوده و به دنبال بهینه‌سازی هستیم.

وی تصریح کرد: وقتی که از سال گذشته کمربند ریلی قم تکمیل شد خط جنوبی از ایستگاه راه آهن به سمت جمکران از حیض انتفاع راه‌آهن خارج شد و خطوطی که بیش از سه ماه زیربار قطار نباشد نمی‌توان آن را احیا کرد و عملاً ریل متروکه شده است.

صفوی با اشاره به اینکه حریم 55 متری راه‌آهن در طرح تفصیلی فریز شده و به عنوان پدافند غیرعامل مطرح است، افزود: در کل محدوده راه‌آهن از شمال تا جنوب به عرض 55 متر ساخت و ساز صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/2258/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول