به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیرعباس صفوی با اشاره به اینکه از گذشته بحث جمعآوری ریل آهن مطرح بود، گفت: با حضور استاندار قم در جلسهای برآوردها و بررسیهایی که صورت گرفته بررسی شده و جمعآوری پل قدیمی روی ریل جاده اراک در دستور کار قرار گرفت.
وی عنوان کرد: در آن جلسه نظرات مطرح شد و کسی مخالف جمعآوری نبود و فقط برخی عنوان کردند که ممکن است زمان اجرا نامناسب باشد.
مدیر ارشد فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه مطالعات جامع حمل و نقل شامل همه موضوعات خطوط ریلی مترو، منوریل، بی آر تی و ... است، ادامه داد: مطالعات از 6 سال پیش شروع شده و استفاده بهینه از خطوط موجود در راه آهن شهری مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از خطوط ریلی به عنوان تراموا مطرح شد، گفت: با بررسی صورت گرفته مشخص شد خطوط موجود توجیه اقتصادی ندارند چراکه بدنههای این مسیر شکل نگرفته و به اماکن فرسوده اختصاص داشت.
مدیر ارشد فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بحث دیگری که ممکن است که در نگاه اول به اشتباه مطرح شود جمعآوری ریل است و این در حالی است که در مدیریت شهرداری و شورای اسلامی شهر جمعآوری مدنظر نبوده و به دنبال بهینهسازی هستیم.
وی تصریح کرد: وقتی که از سال گذشته کمربند ریلی قم تکمیل شد خط جنوبی از ایستگاه راه آهن به سمت جمکران از حیض انتفاع راهآهن خارج شد و خطوطی که بیش از سه ماه زیربار قطار نباشد نمیتوان آن را احیا کرد و عملاً ریل متروکه شده است.
صفوی با اشاره به اینکه حریم 55 متری راهآهن در طرح تفصیلی فریز شده و به عنوان پدافند غیرعامل مطرح است، افزود: در کل محدوده راهآهن از شمال تا جنوب به عرض 55 متر ساخت و ساز صورت نمیگیرد.
انتهای پیام/2258/م