اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش خواستار شد

رعایت تعداد جلسات و جانمایی صحیح آموزش قرآن در برنامه هفتگی

مسئول توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش قرآن در مقطع ابتدایی فقط در حد روخوانی مد نظر است، خواستار رعایت تعداد جلسات و جانمایی صحیح آموزش قرآن در برنامه هفتگی مدارس شد.

رعایت تعداد جلسات و جانمایی صحیح آموزش قرآن در برنامه هفتگی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن فلاح ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی و کیفیت‌بخشی طرح‌های آموزش قرآن که در مرکز آموزش نیروی انسانی فرهنگیان شهید کامیاب مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پرداختن به درس قرآن باید به اندازه سهم قانونی آن نسبت به دیگر دروس مورد توجه باشد.

وی خطاب به معاونان آموزشی و کارشناس مسئولان مناطق قطبی خراسان رضوی افزود: یکی از رسالت‌های شما نظارت بر اجرای صحیح برنامه‌های درسی است.

فلاح با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از هم جدا نیست، افزود: معلمان در تدریس قرآن به دانش‌آموزان، باید خود عمل کننده به آن بوده و قرآن را قرائت کنند تا بتوانند شاهد نفوذ قرآن در دانش‌آموزان باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه زنگ درس قرآن باید با زنگ دیگر دروس تفاوت داشته باشد، گفت: نقش معلم در راستای ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان در زنگ قرآن بسیار مهم است.

کارشناس مسئول توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در نظام مدیریت کیفیت جامع، افزایش جذابیت نزد دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان، سرعت ارائه خدمات آموزشی و پرورشی، بهبود برنامه درسی و فرآیندهای ارزشیابی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از پیش‌نیازهای این نظام به عدم تمایل به پنهان کردن شکست‌ها، تغییر عادت‌های قدیمی، صبور بودن و به منافع دراز مدت اندیشیدن، فراهم ساختن دانش و مهارت جدید، تهیه برنامه راهبردی و استراتژیک در مدرسه و... اشاره کرد.

فلاح با عنوان اینکه داشتن راهبرد در مدیریت کیفیت جامع می‌تواند فعالیت‌های مدرسه را همسو و هم‌جهت کرده و باعث افزایش اثربخشی نیز شود، گفت: اهداف مهم از آموزش قرآن در مقطع ابتدایی انس با قرآن و کسب مهارت‌ روخوانی آن است.

وی با تأکید بر اینکه در رابطه با آموزش قرآن در مقطع ابتدایی فقط روخوانی مد نظر است و لحن عربی و تجوید به صورت جدی مطرح نیست، افزود: استعدادیابی قرآنی کار حوزه پرورشی در مدارس است.

فلاح همچنین از دیگر مؤلفه‌های کیفیت‌بخشی به ارتقای آموزش قرآن، رعایت تعداد جلسات و جانمایی صحیح آموزش در جدول برنامه هفتگی طبق مصوبه 844 شورای عالی آموزش و پرورش و وجود معلم پایه آموزش دیده اشاره کرد.

کارشناس مسئول توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه از دلایل تأکید به آموزش قرآن در مقطع ابتدایی توسط معلم پایه به لزوم آشنایی وی با آموزش‌های فارسی، توانایی در برقراری ارتباط عمودی و افقی میان دروس و اینکه این معلم مورد علاقه دانش‌آموزان بوده و تنها فردی است که با تفاوت‌های فردی و سطوح یادگیری دانش‌‌آموزان آشنایی دارد، اشاره کرد.

انتهای پیام/2202/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول