اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی بهداشت و درمان شهرستان دیر خواستار شد

همکاری دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته سلامت

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: دستگاه‌ها و نهادهای موجود در شهرستان دیر همکاری لازم نسبت به اجرای برنامه‌های مصوب کمیته برگزاری هفته سلامت با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان داشته باشند.

همکاری دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین دانایی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد برگزاری هفته سلامت سال آینده، اظهار داشت: هفته سلامت سال 1393 با شعار «یک عمر سلامت با خود مراقبتی» از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه سال آتی در شهرستان دیر همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌های هفته سلامت در سال 1393 با نگاه ویژه به آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی در راستای شعار سازمان جهانی بهداشت تدوین شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: با توجه به شهر نشینی و صنعتی شدن زندگی اکثر مردم بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی عروقی رو به افزایش است و به همین منظور شعار هفته سلامت در سال 1393 «یک عمر سلامت با خود مراقبتی» توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و آگاهی رساندن به مردم نقش مهمی در تامین و ارتقا سلامت خواهد داشت ، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی با محور آموزش همگانی سلامت در این هفته برگزار می‌شود.

دانایی به نقش ادارات و دستگاه‌های اجرایی در زمینه ارتقاء سطح سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید نسبت به مقوله سلامت حساس بوده و وظایف خود را در این زمینه انجام دهند چرا که در خوش بینانه‌ترین حالت وزارت بهداشت فقط بر 25 درصد مقوله سلامت تاثیر دارد و مابقی در ارتباط با عملکرد دیگر دستگاه‌ها و نهادها است.

وی با تقدیر از دستگاه‌های فعال در حوزه سلامت شهرستان دیّر و به خصوص اعضاء شورای سلامت این شهرستان اظهار امیدواری کرد: دستگاه‌ها و نهادهای موجود در شهرستان دیر همکاری لازم نسبت به اجرای برنامه‌های مصوب کمیته برگزاری هفته سلامت با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام/66003/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول