اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

گزینه شهرداری خاکعلی روی میز استاندار قزوین

گزینه جدید شهرداری خاکعلی از سوی شورای اسلامی شهر خاکعلی روی میز استاندار قزوین قرار گرفت.

گزینه شهرداری خاکعلی روی میز استاندار قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، شهرستان آبیک دارای دو بخش مرکزی و بشاریات است که بخش بشاریات در سال 84 به مرکزیت خاکعلی به شهر تبدیل شده است.

بخش بشاریات دارای 43 آبادی است که از این تعداد، 37 آبادی دارای سکنه و شش آبادی فاقد سکنه است.

این بخش دارای دو دهستان بشاریات شرقی و غربی و یک شهر به نام خاکعلی است که مساحت آن 603 کیلومتر مربع و تراکم جمعیت در آن 35 نفر در هر کیلومتر است که حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس درجه‌بندی تراکمی مصوبه هیئت وزیران، در تراکم بالا قرار دارد.

طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی مختلفی در شهر خاکعلی اجرایی شده است ولی برای توسعه و پیشرفت بیشتر، توجه و نگاه جدی مسئولان استانی و شهرستانی به این شهر ضروری است چراکه با مشکلات و کمبودهایی مواجه است.

با روی کار آمدن چهارمین دوره شوراهای اسلامی، طی مراسمی که در دفتر شورای اسلامی شهر خاکعلی برگزار شد، اعضای شورای شهر خاکعلی برای انتخاب هیئت رئیسه این شهر رأی‌گیری کردند.

در این مراسم عباس بابایی که برای نخستین بار عضو شورای شهر خاکعلی شده بود، به عنوان رئیس شورای شهر خاکعلی بیشترین آرا را کسب کرد ولی این عضو شورای اسلامی شهر خاکعلی به دیگر اعضاهای شورای اسلامی شهر خاکعلی پیشنهاد داد که رأی‌گیری مجدد صورت گیرد و مرتضی قاسمی به عنوان رئیس شورای شهر آبیک انتخاب شود.

وی دلیل این تغییر را بزرگ تر بودن مرتضی قاسمی از دیگر اعضای شورای شهر از نظر سنی، تجربه داشتن وی در شورای شهر و حفظ جایگاه او به عنوان یکی از بزرگان شهر ذکر کرد.

در این مراسم، مرتضی قاسمی به عنوان رئیس شورای شهر خاکعلی، ولی اسکاوند به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی شهر خاکعلی، محمد یاوری به عنوان خزانه دار و عباس بابایی و کرم اصغریان به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی شهر خاکعلی به مدت یکسال انتخاب شدند.

لازم به ذکر است، عباس بابایی به عنوان نماینده شورای شهر خاکعلی در کمیسیون معاملات شهرداری این شهر انتخاب شد.

شورای جدید شهر خاکعلی داوود موسی‌زاده را به عنوان سرپرست شهرداری خاکعلی معرفی کردند تا تکلیف گزینه شهردار جدید این شهر مشخص شود و البته به دلیل عدم تایید شهردار معرفی شده  شورای اسلامی شهر خاکعلی از سوی استانداری قزوین، تاکنون این امر تحقق نیافته است.

با عدم تأیید گزینه شهردار معرفی شده شورای اسلامی شهر خاکعلی از سوی مرتضی روزبه استاندار قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر خاکعلی دومین گزینه خود یعنی اکبر امامی خضری را به عنوان گزینه جدید شهرداری خاکعلی انتخاب و به استانداری قزوین معرفی کردند.

عباس بابایی عضو شورای اسلامی شهر خاکعلی به خبرنگار فارس در آبیک گفت: گزینه جدید شهرداری خاکعلی، مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان الوند بوده که دارای کارشناسی ارشد مدیریت و از افراد توانمند، باسابقه و مجرب است.

وی افزود: گزینه جدید شهرداری با آرا اکثریت شورای اسلامی شهر خاکعلی به استانداری قزوین معرفی شده است.

بنابراین گزارش، شهرداری خاکعلی از 12 شهریور ماه امسال تاکنون که شش ماه می‌گذرد با سرپرستی اداره می‌شود.

البته لازم به ذکر است شهرداری خاکعلی از زمان تاسیس یعنی 9 سال اخیر، پنج شهردار و پنج سرپرست شهردار داشته است.

با توجه به تأخیر در اجرای پروژه‌ها، ارائه خدمات بیشتر به مردم و تسریع در امور شهری و شهروندان، امیدواریم در انتخاب و تأیید شهردار شهر خاکعلی مطلوب است از سوی استانداری قزوین در صدور حکم شهردار جدید تسریع بخشیده شود تا علاوه بر خروج شهر از بلاتکلیفی، به وضعیت شهر و شهروندان سر و سامان بهتر و بیشتری بخشیده شود. 

گفتنی است، شهر خاکعلی بیش از 5 هزار نفر جمیعت دارد که امید است با تسریع در صدور حکم شهردار جدید شهر خاکعلی معرفی شود و بتواند با همت و تلاشی مضاعف در راستای رفع موانع رشد و مشکلات و نیز توسعه، عمران و آبادانی شهر خاکعلی گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

انتهای پیام/77006/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول