اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله وحید خراسانی:

مراسم سوگواری ایام فاطمیه با شکوه تمام برگزار شود

یکی از مراجع تقلید قم با انتقاد نسبت به برخی سخنان در خصوص زیاد بودن مراسم‌ سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) گفت: مراسم‌های سوگواری فاطمیه با شکوه تمام برگزار شود.

مراسم سوگواری ایام فاطمیه با شکوه تمام برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله حسین وحید خراسانی صبح امروز در جلسه درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد به فرا رسیدن ایام فاطمیه اشاره کرد و اظهار داشت: مسلمانان نسبت به حضرت زهرا (س) وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید نسبت به تبیین عظمت و مقام این بانوی بزرگوار اهتمام داشت.

وی با اشاره به اینکه در حدیثی از پیامبر (ص) نقل شده نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود زهرای اطهر (س) است، تصریح کرد: در این حدیث پیامبر (ص) فرموده‌اند «من وارد بهشت می‌شوم اما جلوتر از من دخترم فاطمه (س) است.»

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پیامبر (ص) علت محدثه و حضرت زهرا (س) علت مبقیه است، بیان داشت: اگر فاطمه (س) نبود ائمه اطهار (ع) نیز نبودند و اینکه نسل پیامبر (ص) و دین خدا در جهان باقی مانده به برکت وجود فاطمه زهرا (س) است.

وی با اشاره به اینکه در قیامت همه از عظمت حضرت زهرا (س) در عجب هستند، تاکید کرد: ایشان به صورت احسن و اکمل وارد بهشت می‌شوند.

آیت‌الله وحید خراسانی با تاکید بر اینکه ایام شهادت این بانوی بزرگوار باید گرامی داشته شود، اظهار کرد: همه مسلمانان باید بدانند که روز شهادت این بانوی بزرگوار چه میزان اهمیت دارد و به وظیفه خود در قبال این روز عظیم عمل کنند.

وی با اشاره به حدیثی در خصوص نام‌گذاری فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: علی (ع) در این خصوص می‌فرمایند « فاطمه، زهرا نامیده شد چون خدا او را از نور عظمت خود خلق کرده است.»

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آسمان و زمین به نور حضرت زهرا (س) منور است، تاکید کرد: برخی عوام می‌گویند که برگزاری مراسم‌های عزاداری و هیئت‌ها در شهادت حضرت زهرا(س) زیاد است و به این مسئله ایراد می‌گیرند.

وی تاکید کرد: باید نسبت به برگزاری مراسم‌های سوگواری با شکوه هرچه بیشتر اهتمام داشت و طلاب و علما در این زمینه وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

انتهای پیام/2258/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول