اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف گرگان:

خادمان حجاب در گرگان فعال می‎شوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از فعالیت خادمان حجاب در بقاع متبرکه خبر داد.

خادمان حجاب در گرگان فعال می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد صبح امروز در جمع فعالان اجتماعی شهرستان گرگان اظهار داشت: از پایگاه‎های بسیج و حوزه‎های علمیه خواهران در این راستا استفاده خواهد شد، فعالان این عرصه با فرم‎هایی مشخص ساماندهی می‎شوند و در ورودی امامزادگان قرار می‎گیرند تا کسی بدون چادر وارد اماکن متبرکه نشود.

وی مسئله حجاب را یکی از دغدغه‎های اساسی جامعه یاد کرد و افزود: برای رعایت عفاف و حجاب در فضای معنوی امامزادگان باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

باید به دغدغه مردم و خانواده‎های شهدا در بحث حجاب پاسخ داده شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه باید به دغدغه مردم و خانواده‎های شهدا در بحث حجاب پاسخ داده شود، تصریح کرد: تذکر لسانی امری واجب است که خوش‎رویی و حسن خلق می‎تواند به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک کند.

سلیمانی‎فرد با اشاره به طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند امسال آغاز می‌شود و تا 15 فروردین 93 ادامه دارد.

وی بیان داشت: نوروز نمایانگر نو شدن خلقت و یادآور معاد است و مجالی برای بازگشت و رجعت به اصل شکفتن قلمداد می‎شود، نوروز فرصت آشتی انسان‎ها با طبیعت و فرصت زدودن کینه‎ها از سینه‎هاست

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه دو نوع خیمه معرفت در سطح بقاع و امامزادگان ایجاد می‎شود، گفت: خیمه معرفت به صورت ثابت در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان از 28 اسفند تا 15 فروردین برپا می‎شود و خیمه‎های سیار نیز با توجه به کشش جمعیت در برخی شرایط زمانی برپا می‎شود.

سلیمانی‎فرد گفت: غرفه گفتمان‎های دینی، پاسخ به مسائل شرعی با حضور روحانی متخصص، مشاوره خانواده، جوانان و نوجوانان، غرفه کودکان با محوریت قرآن بخوان جایزه بگیر، نقاشی بکش از غرفه‎های پیش‎بینی شده در خیمه‎های معرفت است.

وی تصریح کرد: غرفه نمایشگاه آرامش بهاری با محوریت مطالب دینی و ارزشی در ایام تعطیلات نوروزی برگزار می‎شود.

سلیمانی‎فرد بیان داشت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه‎ای که ظرفیت برپایی تمامی غرفه‎ها را ندارند در آنها حداقل دو غرفه برپا خواهد شد.

انتهای پیام/83001/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول