اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

ایجاد 524 شغل برای مددجویان کمیته امداد تویسرکان

سرپرست کمیته امداد تویسرکان تعهد اشتغال کمیته امداد را طی سال جاری 267 فقره شغل عنوان کرد و گفت: کمیته امداد توانست بیش از تعهد خود یعنی 524 شغل برای افراد نیازمند زیرپوشش ایجاد کند.

ایجاد 524 شغل برای مددجویان کمیته امداد تویسرکان

محمد‌جواد ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه روز گذشته در مراسمی از 255 کارآفرین برتر کمیته امداد این شهرستان تجلیل شد، اظهار کرد: معرفی کارآفرینان فعال و موفق زمینه ایجاد انگیزه در افراد علاقمند به کار و فعالیت را مهیا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی کمیته امداد خودکفایی افراد بی‌بضاعت است، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های فنی با همکاری فنی و حرفه‌ای و حمایت آن‌ها با پرداخت تسهیلات برای مددجویان کمیته امداد اشتغال ایجاد می‌شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی تویسرکان به ایجاد اشتغال برای زنان و افراد زیر پوشش اشاره کرد و افزود: مشاغل خانگی از جمله اموری است که کمیته امداد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد اقتصاد و سلامت خانواده‌های مددجو فعالیت دارد.

وی به کارگاه‌های فرشبافی در سطح شهر و روستا اشاره کرد و گفت: مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ضمن یادگیری این هنر با دریافت تسهیلات مشغول به کار می‌شوند.

ترکاشوند در ادامه با اشاره به اینکه 11 ماه گذشته 388 مورد تسهیلات خودکفایی به متقاضیان مددجو پرداخت شده، اظهار کرد: مدت زمان فوق 289 فقره وام توان‌افزایی و 201 فقره وام کارانگیزی به افراد نیازمند زیرپوشش کمیته امداد تویسرکان پرداخت شده است.

وی از آموزش بیش از یک‌هزار و 500 مددجو در قالب کارگاه‌های آموزشی برای مددجویان در سال جاری خبر داد و گفت: مددجویان پس از گذراندن آموزش‌ها با تدریس استادان مجرب گواهی‌نامه مهارت دریافت کرده و با پشتیبانی این نهاد به بازار کار وارد می‌شوند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی تویسرکان با اشاره به اینکه 103 نفر از طرح کاریابی در رشته‌های مانند آرایشگری، خیاطی، قالی بافی، منبت و... بهره بردند، گفت: طی امسال 878 مورد وام اشتغال به مددجویان واگذار شد.

وی تعهد اشتغال کمیته امداد را در سال جاری 267 فقره شغل عنوان کرد و افزود: کمیته امداد با تلاش توانست بیش از تعهد خود یعنی 524 شغل برای افراد نیازمند زیر پوشش ایجاد کند.

انتهای پیام/89010/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول