اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک:

خانواده‌های شهدا، الگوهای برتر اجتماعی معرفی شوند

فرماندار آبیک معرفی خانواده‌های معزز شهدا به عنوان الگوهای برتر اجتماعی را از سوی مردم و مسئولان ضروری بیان کرد.

خانواده‌های شهدا، الگوهای برتر اجتماعی معرفی شوند

عبدالحسین داداشی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا احیای اسلام ناب محمدی و دفاع از آن را از مهم‌ترین و اولویت‌دارترین اهداف شهدا ذکر کرد و گفت: دفاع از انقلاب اسلامی، ناموس، خاک این مرز و بوم و دفاع از مردان و زنان ایران اسلامی از دیگر اهداف شهدا بوده است.

وی افزود: آحاد جامعه باید همان گونه که شهدا از اسلام و نظام دفاع کردند مدافع اهداف، ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام، امام راحل و شهدا باشند.

فرماندار آبیک ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در اوج مبارزات انقلابی و همچنین در دوران هشت سال مقدس خانواده‌های معزز شهدا بهترین نعمت و هدیه‌های الهی یعنی فرزندانشان را تقدیم اسلام و نظام کردند.

داداشی خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان موظف هستند به نحو احسن قدردان خانواده‌های معظم شهدا بوده و همیشه و همه جا، آنان را به عنوان الگوهای برتر اجتماعی معرفی کنند.

این مسئول با ذکر این مطلب که در کشورهایی که درگیر جنگ جهانی دوم بودند به خانواده‌های باقی مانده از کشته‌شدگان در مکان‌های خاص بدون نوبتی تکریم می‌شوند، بیان کرد: خانواده‌های معظم شهدا انتظار و توقعی ندارند که درجه و یا ترفیعی پیدا کنند بلکه از افراد جامعه انتظار دارند که آنان را مورد تکریم و احترام قرار دهند و یاد و نام شهدا را زنده بدارند.

فرماندار آبیک پاسداشت شهدای گرانقدر را پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های دینی را عنوان و اضافه کرد: همه  ملت ایران مدیون خون سرخ و پاک ریخته شهدا و صبوری و شکیبایی خانواده‌های عزیزشان هستند.

این مسئول تصریح کرد: مردم و مسئولان باید با زنده نگه داشتن اهداف و آرمان‌ها شهدا، راه آنان را ادامه داده و در حفاظت از کیان اسلامی کوتاهی نورزند.

فرماندار آبیک اذعان داشت: کاشت درخت به یاد هر شهید در سطح روستاها و شهرها حرکت معنوی و فرهنگی مناسبی است که در شهرستان آبیک اجرا می‌شود.

داداشی اضافه کرد: روز شهدا گرامیداشت و پاسداشت مردانی است که به نحو احسن از ارزش‌های اسلامی مانند جهاد و شهادت دفاع کرده و در مبارزه با نظام سلطه هیچ هراسی به خود راه ندادند و جانانه ایستادگی کرده و جانشان را نثار کردند.

این مسئول ادامه داد: برگزاری همایش پیاده‌روی از میدان مادر تا جاده سلامت و حضور در گلزار شهدای گمنام و قرائت دعای پرفیض عاشورا و گلباران گلزار شهدا از برنامه‌هایی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک در روز بزرگداشت شهدا اجرا می‌کند.

فرماندار آبیک تصریح کرد: به شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای شهرستان آبیک تأکید و توصیه شده که در ایام نوروز به دیدار خانواده‌های معزز شهدا بروند؛ البته  برنامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا در دستور کار مسئولان شهرستان آبیک هم قرار دارد.

انتهای پیام/77006/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول