اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار خبر داد

آمادگی اورژانس سبزوار در آستانه عید نوروز و چهارشنبه‌سوری

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی 115 سبزوار از آمادگی این مرکز در آستانه عید نوروز و چهارشنبه پایان سال خبر داد.

آمادگی اورژانس سبزوار در آستانه عید نوروز و چهارشنبه‌سوری

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علی شریفان صبح امروز در نشست خبری با رسانه‌های مختلف این شهرستان با بیان اینکه در 11 ماه گذشته به بیش از 14 هزار و 684 مورد حادثه توسط مرکز فوریت‌های پزشکی 115 این شهرستان رسیدگی شده است، گفت: از این تعداد بیش از 4 هزار و 86 مورد مربوط به حوادث جاده‌ای، بیش از یک‌هزار و 722 مورد ناراحتی‌های قلبی، 180 مورد مسمومیت و 140 مورد نیز مربوط به اورژانس مادران باردار بوده است.

وی افزود: از تعداد اورژانس‌های مادران باردار، 6 مورد در داخل آمبولانس توسط تکنسین‌های اورژانس 115 سبزوار مدیریت و منجر به زایمان شده است.

این مسئول ادامه داد: از تعداد اورژانس‌های قلبی نیز بیش از 35 مورد احیای قلبی ریوی توسط نیروهای این مرکز صورت گرفته است که همه موفقیت‌آمیز بوده است.

شریفان با اشاره به حوادث رخ داده در فروردین‌ماه 92 اضافه کرد: در این ایام بیش از یک‌هزار و 348 مورد حادثه به مرکز فوریت‌ها اعلام شده که بیش از 403 مورد آن مربوط به تصادفات شهری و 283 مورد آن مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است که براساس این آمارها ضرورت ایجاب می‌کند برای استقبال از زائران و مسافران در فروردین‌ماه 93 با امکانات و تجهیزات بیشتری حضور پیدا کنیم‌.

وی با بیان اینکه بیش از 16 پایگاه جاده‌ای این مرکز در ایام عید نوروز در آماده‌باش کامل خواهند بود، افزود: از این تعداد 12 پایگاه در سطح جاده‌ها و شهرستان‌های اطراف و 4 پایگاه در داخل شهر آماده خدمت‌رسانی به همشهریان هستند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته چند پایگاه امداد جاده‌ای و درمانگاه‌های سلامت نیز به عنوان پشتیبان در محور‌ها مستقر خواهند شد.

شریفان به مشکلات فراروی این مرکز با توجه به موضوعات مختلف کمبودها به علت فشارهای اقتصادی در سال‌جاری اشاره کرد و ادامه داد: در آنجا که موضوع سلامت مردم در میان باشد سعی شده است هیچ گونه قصوری انجام نپذیرد؛ به این خاطر تلاش می‌کنیم صدمات و آسیب‌ها به حداقل ممکن رسیده و سال را با رقم زدن خاطرات خوب برای همه هموطنان آغاز کنیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت از ضرورت‌های مهم در این بخش است، خاطرنشان کرد: در این زمینه برنامه‌های آموزشی خوبی ترتیب داده شده که در سطح مدارس، خانواده‌ها و گروه‌های هدف از قبل تعیین شده در حال اجرا است.

شریفان با بیان اینکه خانواده‌ها باید نسبت به حوادث چهارشنبه پایان سال دقت بیشتری به خرج دهند، یادآور شد: در سال گذشته براساس آمارهای ثبت شده بیش از 12 مورد به مرکز فوریت‌ها اعلام شده است که 90 درصد افراد آسیب‌دیده نیز دانش‌آموزان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از صبح امروز دستور آماده‌باش به تمام پایگاه‌های شهری در خصوص چهارشنبه‌سوری داده شده است، گفت: خانواده‌ها مهم‌ترین رکن در پیشگیری از این حوادث هستند.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول