اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار:

دانش‌آموزان مهمترین قشر در انتقال فرهنگ شهادت هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار گفت: دانش‌آموزان مهمترین قشر در انتقال و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه هستند.

دانش‌آموزان مهمترین قشر در انتقال فرهنگ شهادت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علیرضا فیلسرایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مجموعه از بهترین یادگاران حضرت امام (ره) است اظهار داشت: متأسفانه این روز مهم با وجود اهمیتش مغفول مانده است اما در سال جاری با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم ستادی را برای بزرگداشت این روز در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه خاطرات شهدا همواره در جامعه زنده هستند؛ افزود: ما باید در زمینه زنده نگه داشتن رفتار، کردار و سیره شهدا نیز تلاش بیشتری را داشته باشیم تا این سیره تبدیل به یک فرهنگ و الگو در جامعه بخصوص برای نسل جوان و نوجوان شود.

فیلسرایی ادامه داد: امروز در کشورهای دنیا اقدامات زیادی برای اسطوره‌سازی از رزمندگان و قهرمانان جنگ‌ها می‌کنند؛ یادآور شد: ما باید در این زمینه از کشورها و ملت‌های دیگر پیشی بگیریم و کاری کنیم که آنها در گرامیداشت یاد زرمندگانشان از ما الگو بگیرند.

وی افزود: ما باید در زمینه فرهنگ‌سازی از شهدا، عاشورایی و زینب‌وار حرکت کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار با اعلام برنامه‌های ستاد گرامیداشت روز شهدا اضافه کرد: ما در نخستین گام به تشکیل ستاد دانش‌آموزی اقدام و کار را از مدارس شاهد آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مهمترین قشر در انتقال و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه هستند گفت: در این زمینه برنامه‌هایی از جمله برگزاری مسابقات روزنامه‌دیواری، نقاشی، دل‌نوشته، نگارش و توزیع گل واژه‌های شهدا، توزیع تصاویر شهدای هر مدرسه، نصب تصاویر شهدا در سطح شهر را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی از پیشنهاد این نهاد برای نواختن زنگ معراجیان در روز بزرگداشت شهدا خبر داد و گفت: این برنامه برای نخستین بار توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سبزوار پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/2202/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول