اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نمایشگاه بهاره قزوین گزارش می‌دهد

نظارت مسئولان بر قیمت و گله‌مندی مردم از بی‌کیفیتی کالاها

با نگاهی به نمایشگاه فروش بهاره در قزوین می‌توان فهمید که مردم تخفیف‌های ویژه این نمایشگاه را لمس نکرده و از بی‌کیفیتی برخی کالاهای اساسی گله‌مند هستند.

نظارت مسئولان بر قیمت و گله‌مندی مردم از بی‌کیفیتی کالاها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به مناسب فرا رسیدن عید نوروز و افزایش تقاضای مردم به کالاهای اساسی برخی از افراد با سوء استفاده از این موقعیت اقدام به افزایش قیمت اجناس خود می‌کنند.

به همین دلیل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بر اساس سیاست دولت نمایشگاه فروش بهاره را با هدف تنظیم بازار، تعدیل قیمت‌ها، تأمین نیازهای اساسی مردم، عرضه مستقیم کالا توسط تولیدکنندگان در فضاهای رقابتی به منظور افزایش تنوع انتخاب و خرید مردم و ایجاد دسترسی بهتر به کالاهای مورد نیاز، جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و افزایش دسترسی راحت مردم به کالاهای ضروری با قیمت مناسب برگزار می‌کند.

امسال شش نمایشگاه در شهرستان‌های استان قزوین با هدف تامین مایحتاج ضروری مردم مانند شیرینی، شکلات، برنج، کیف، کفش، پوشاک، منسوجات، گوشت مرغ و قرمز، آجیل و ماهی به مصرف‌کنندگان برپا شده است.

نمایشگاه یاد شده در قزوین افتتاح شده و تا بیست و ششم اسفند ماه سال جاری به مدت 10 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان دایر است که واحدهای تولیدی با حضور در این نمایشگاه محصولات غذایی، بهداشتی و پروتئینی را به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند.

این نمایشگاه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، اتاق اصناف استان قزوین و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین و با مشارکت بیش از 180 مشارکت‌کننده در فضایی به مساحت 4 هزار متر مربع برپا شده است.

گفته می‌شود مایحتاج ضروری و اساسی مردم در شب عید مانند پوشاک، کیف و کفش، آجیل، انواع مواد غذایی و پروتئینی گوشت سرد و گرم، مواد شوینده و بهداشتی در نمایشگاه فروش بهاره قزوین به تناسب کالا 5 تا 30 درصد تخفیف به خریداران عرضه می‌شود.

اما با گزارشی میدانی که خبرنگار فارس در بین برخی از بازدید کنندگان این نمایشگاه تهیه کرده، حکایت از این دارد که بازدید کنندگان از کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه رضایت نسبتا مطلوبی ندارند و از بی‌کیفیت بودن برخی کالاها در این نمایشگاه گله‌مند هستند.

مریم احمدی یکی از بازدید کنندگان این نمایشگاه به خبرنگار فارس می‌گوید: نمایشگاه فروش بهاره را تا حدودی بازدید کردم ولی متاسفانه کالای با کیفیتی پیدا نکردم و ترجیح دادم چیزی از این نمایشگاه خرید نکنم.

وی ادامه داد: قیمت‌های این نمایشگاه خوب است و می‌توان گفت فروشندگان گران به مردم نمی‌فروشند ولی اگر بخواهیم کیفیت آن را مد نظر قرار بدهیم تفاوت آن چنان زیادی با بیرون از نمایشگاه یاد شده نمی‌کند.

وی به فضای نمایشگاه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه فضای برگزاری این نمایشگاه از کیفیت خوبی برخوردار نیست و مردم در هنگام بازدید و خرید نمی‌توانند در این فضا به راحتی حرکت کنند.

راضیه غیاثوند از خانه‌داران قزوینی که مواد شوینده و بهداشتی از این نمایشگاه خرید کرده بود، نظر خود را پیرامون نمایشگاه فروش بهاره می‌گوید: بیشتر قیمت کالاهای این نمایشگاه نسبت به مغازه‌ها تفاوت چشمگیری نداشت و فقط کالاهای بهداشتی و شوینده با تخفیف نسبتا خوبی به فروش می‌رسید.

رضا سلخوری یکی دیگر از بازدیدکنندگان این نمایشگاه با اشاره به قیمت کالاهای عرضه شده گفت: گفته می‌شود که کالاهای این نمایشگاه با تخفیف ویژه به مردم فروخته می‌شود ولی آنچه که ما در بازدید این نمایشگاه دیدیم چنین چیزی نبود و قیمت‌‌ها با بیرون تفاوتی آن چنانی نداشت و اگر هم کالای ارزانی دیده می‌شد فقط به مبلغ کمی تفاوت داشت.

علی حیدری در خصوص کیفیت و کمیت کالاهای این نمایشگاه می‌گوید: به نظر من قیمت کالاهای ارائه شده به نسبت خوب بود ولی باید گفت ارزان بودن آن  دلیل بر کیفیت پایین آن است و متاسفانه کالاها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

با نگاهی به بازدیدکنندگان این نمایشگاه می‌توان فهمید که برخی از آنها بیشتر تنقلات و مواد شوینده و بهداشتی و تعدادی کمی از مردم به نسبت پایین کالاهای دیگری خریداری کرده بودند.

برخی دیگر هم صرفا برای تماشای این نمایشگاه که چه کالاهایی دارد، آمده بودند و هدف چندانی در خرید نداشتند و در مجموع بیشتر آنها از بی‌کیفیتی برخی کالاها ناراضی بودند.

علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در خصوص برپایی این نمایشگاه می‌گوید: نمایشگاه فروش بهاره در راستای سیاست دولت و تعادل و تثبیت قیمت کالا در بازار شب عید برپا شده و قیمت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه در کمیسیون نرخ‌گذاری تعیین قیمت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: کالاهایی مانند کیف و کفش، آجیل، پوشاک، انواع مواد غذایی و پروتئینی گوشت سرد و گرم، مواد شوینده و بهداشتی به تناسب کالا بین 5 تا 30 درصد تخفیف به مصرف‌کنندگان به فروش می‌رسد.

این مسئول بیان کرد: فروش کالا با کیفیت مطلوب از برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در نمایشگاه فروش بهاره بوده است و این موضوع با جدیت مطلوبی در این نمایشگاه اجرا شده است.

وی متذکر شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از نظر کیفیت کالاها در این نمایشگاه به دقت کنترل کرده است تا نیازهای اساسی مردم در شب عید با کیفیت نامناسبی به مردم عرضه نشود و نیروهای مستقر در این واحد به شکایات مردمی رسیدگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

پرزحمت ابراز داشت: سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین آماده دریافت هر گونه نظرات، پیشنهاد و انتقادات مردم در راستای کنترل قیمت است و هر فردی که به قیمت کالایی و گران‌فروشی صنفی معترض باشد می‌تواند با این سامانه تماس حاصل کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بازرسان در غرفه‌ها نظارت‌های خود را انجام می‌دهند و آنها با بررسی کردن فاکتور و قیمت مورد نظر از گران‌فروشی برخی فروشندگان جلوگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه فروش بهاره از ساعت 15 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمینی، جنب صدا و سیما برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

علی‌اکبر کبیری معاون بازرسی و نظارت استان قزوین در این خصوص می‌گوید: کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود از جهت قیمت و کیفیت مورد تأیید سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده و بازرسان این سازمان بر نحوه فروش غرفه‌داران در این نمایشگاه نظارت می‌کنند.

وی بیان کرد: از گران‌فروشی در نمایشگاه فروش بهاره جلوگیری می‌کنیم و به همین دلیل بازرسان در این نمایشگاه مستقر هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف به شدت با‌ آن برخورد می‌کنند و هر فردی می‌تواند از گران فروشی و بی‌کیفیتی کالا به دفتر رسیدگی به شکایات مستقر در این نمایشگاه مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه با توجه به کیفیت به صورت کارشناسی قیمت‌گذاری شده است، ابراز کرد: شش اکیپ بازرسی به صورت دو نفری در نمایشگاه مستقر هستند و در راستای کنترل قیمت و تعظیم بازار با هدف رفاه مردم نظارت می‌کنند.

سیدمحمود سیدی رئیس مجمع امور صنفی مشترک قزوین در خصوص برپایی این نمایشگاه می‌گوید: کالاهایی این نمایشگاه فروش بهاره از سوی تیم کارشناسی بازرسی و تائید شده و سپس در این نمایشگاه به مصرف‌کنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان مختلفی در نمایشگاه فروش بهاره حضور دارند و محصولاتشان را به مردم با قیمت مناسب عرضه می‌کنند، ابراز داشت: مجمع امور صنفی مشترک قزوین تلاش کرده تا با تحقق این مهم عرضه کالاها با قیمت خوبی به مصرف‌کنندگان در این نمایشگاه عرضه شود.

این مسئول با بیان اینکه افتتاح نمایشگاه بهاره در تنظیم قیمت‌ کالاهای اساسی و ضروری مردم در شب عید نقش بسزایی دارند، یادآور شد: شش نفر نیز از بازرسان مجمع صنفی قزوین در این نمایشگاه مستقرند تا با تخلفات فروشندگان برخورد کنند.

رئیس مجمع امور صنفی مشترک قزوین با اشاره به اینکه تعداد غرفه‌ها در نمایشگاه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، بیان کرد: این مهم به دلیل شرایط نامناسب هوا بوده است و دلیل دیگری ندارد.

سیدی ابراز داشت: قیمت کالاها نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نیافته و فروشندگان کالای خود را به دلیل گرانی‌های اخیر و عدم توانایی خرید مردم با قیمت منصفانه به مصرف‌کنندگان می‌فروشند.

وی یادآور شد: بازرسان از امروز تا آخر فروردین ماه به خاطر رفاه مردم بر فروش صنف‌ها نظارت می‌کنند و با گران‌فروشی برخورد می‌کنند و با مشاهده هر گونه تخلف پرونده تشکیل و برای جریمه به تعزیرات ارسال می‌شود.

به هر حال امیدواریم طبق این گزارش کالاهای عرضه شده در نمایشگاه فروش بهاره با توجه به قیمت مناسب از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا رضایت بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ارتقا یابد.

انتهای پیام/77009/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول