اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندهی انتظامی شهرستان بروجرد:

شهروندان در ایام نوروز هشدارهای پلیس را جدی بگیرند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بروجرد گفت: شهروندان در ایام نوروز هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.

شهروندان در ایام نوروز هشدارهای پلیس را جدی بگیرند

سالار قبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد با اشاره به در پیش رو بودن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی از شهروندان خواست: هشدارهای پلیسی را به منظور رعایت نکات ایمنی و جلوگیری از دستبرد سارقان جدی بگیرند.

وی گفت: با شروع سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، سارقان حرفه‌ای‌ با آگاهی از غیاب افراد در منزل، اقدام به سرقت اموال شهروندان می‌کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بروجرد ادامه داد: از شهروندان می‌خواهیم با رعایت نکات امنیتی، سال نو را با آرامش آغاز کنند تا خاطره خوبی از سفر داشته باشند.

وی تصریح کرد: هنگام مسافرت همسایگان امین خود را مطلع ساخته و یک کلید از منزل خود را در اختیار آنها قرار دهید؛ همچنین پیش از سفر از قفل شدن تمام درب‌ و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید.

این مسئول اضافه کرد: پرده‌‌ها را نبندید چون این کار در روز غیرطبیعی بوده و نشان دهنده این است که شما در منزل نیستید، همچنین لوازم با ارزش و قیمتی از جمله اوراق بهادار، وجه نقد و جواهرات ارزشمند خود را در جایی ایمن قرار داده و یا از منزل خارج کنید.

وی از شهروندان خواست: در صورت امکان از اشیای با ارزش خود فیلم و عکس تهیه کرده و شماره سریال لوازم صوتی تصویری خود را یادداشت کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: حتی‌الامکان چراغ‌های تایمردار نصب کرده و آنها را طوری تنظیم کنید که در ساعات مختلف شب و روز، روشن و خاموش شوند یا از همسایگان مورد اعتماد خود بخواهید هر از گاهی به منزل شما سر زده و در صورت نیاز، چراغ‌های منزلتان را روشن کنند.

این مسئول افزود: چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنید، محل نصب آن را طوری انتخاب کنید که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند.

قبادی ادامه داد: اگر قصد استفاده از چادر مسافرتی را دارید، در محل‌های خلوت و کم‌تردد چادر نزنید و آدرس و شماره تلفن خودتان را در جیب کودکانتان قرار دهید، همچنین حتی‌المقدور کودکانتان نیز در طول مسافرت از زیورآلات استفاده نکنند.

وی تاکید کرد: از پذیرفتن غذا و نوشیدنی از کسانی که نمی‌شناسید، خودداری کرده و هنگام خرید از ارائه رمز عابر بانک خود به فروشنده خودداری کرده و خودتان رمز را وارد کنید.

این مسئول اضافه کرد: مسافران هنگام حضور در پایانه‌های برون شهری، مراقب تماس بدنی افراد مشکوک باشند، چراکه مجرمان معمولاً با ‌ایجاد تنش و دعواهای ساختگی، اقدام به سرقت کرده و متواری می‌شوند.

قبادی خاطرنشان کرد: از مسافران نوروزی می‌خواهیم در صورت بروز مشکل، در نخستین اقدام موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

وی گفت: اگر به مسافرت نمی‌روید، از گشودن در برای کسانی که خود را از اقوام و آشنایان همسایه‌ها معرفی می‌کنند، خودداری کنید.

انتهای پیام/2304/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول