اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی لرستان:

14 اکیپ دامپزشکی بر مراکز تهیه فرآورده‌های دامی در لرستان نظارت دارند

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: 14 اکیپ دامپزشکی در ایام عید نوروز در لرستان کار نظارت بر مراکز تهیه و عرضه فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارند.

14 اکیپ دامپزشکی بر مراکز تهیه فرآورده‌های دامی در لرستان نظارت دارند

جواد گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله در روزهای پایانی سال نیاز مردم به گوشت قرمز و سفید و سایر فرآورده‌های دامی بیشتر می‌شود بنابراین این اداره کل در زمینه نظارت بر مراکز تهیه و عرضه فرآورده‌های خام دامی برنامه‌های بسیاری را دنبال می‌کند.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها تشکیل 14 گشت نظارتی از کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی در سطح شهرستان‌ها کار نظارت بر مراکز تهیه و عرضه فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه گشت دامپزشکی در دو شهرستان خرم‌آباد و بروجرد به صورت ویژه انجام می‌گیرد، یاد‌آور شد: در این دو شهرستان اکیپ‌های نظارتی به صورت خاص تشکیل و عملیات نظارت بر مراکز تهیه و عرضه فرآورده‌های خام دامی را انجام می‌دهد.

وی گفت: همچنین توصیه ادراه کل دامپزشکی لرستان به شهروندان این است که ماهی‌های قرمز را از مراکز مجاز و مورد تایید اداره‌کل دامپزشکی خریداری کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: ماهیان قرمز دارای برخی از بیماری‌های مشترک بین ماهی و انسان هستند و به جد توصیه می‌شود نباید اجازه دهیم که کودکان به این ماهی‌ها دست بزنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: در ایام نوروز نیز اکیپ‌های بررسی و مراقبت بیماری‌های دامی نیز فعال هستند و دامداران می‌توانند دام‌های بیمار خود را در ایام تعطیل به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها جهت مداوا انتقال دهند.

انتهای پیام/85001/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول