اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خبر داد

کمک 300 میلیون ریالی به نیازمندان در طرح «دست‌های مهربانی»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از کمک 300 میلیون ریالی به نیازمندان با اجرای طرح «دست‌های مهربانی» در این استان خبر داد.

کمک 300 میلیون ریالی به نیازمندان در طرح «دست‌های مهربانی»

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی امشب در حاشیه اجرای طرح «دست‌های مهربانی» در سمنان اظهار داشت: در راستای اجرای دقیق و صحیح نیات واقفان خیراندیش، امسال در طرحی ابتکاری که در سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد، در کل کشور به صورت تجمیعی طرحی برای کمک به نیازمندان به نام «دست‌های مهربانی» به اجرا رسید.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته، اجرای نیات واقفان و هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از موقوفات به صورت پراکنده انجام می‌شد و تاثیر ملموسی نداشت؛ اما امسال به طور دسته‌جمعی در همایشی مشخص و نمایشی زیبا در سراسر کشور، این درآمدها به افراد نیازمند و محروم جامعه اختصاص یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: طرح دست‌های مهربانی تلاش می‌کند تا مبالغی که از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به ایتام و محرومان به دست می‌آید، بین فقرا، نیازمندان و ایتام توزیع شود تا به درستی به دست افراد مستحق رسانده شود.

واحدی اضافه کرد: برخی از موقوفات وجود دارد که علاوه بر توجه به نیات واقفان در زمینه کمک به ایتام و نیازمندان، به امور دیگر نیز توجه دارد و در طول سال از این محل، کمک‌هایی به نیازمندان می‌شود.

وی گفت: با توجه به تجمیعی که امسال در این زمینه صورت گرفته است، تخمین زده می‌شود تا 300 میلیون ریال از محل نیات منطبق با طرح به محرومان، نیازمندان و ایتام استان سمنان اختصاص یابد.

به گزارش فارس؛ در راستای اجرای طرح دست‌های مهربانی، تلاش می‌شود تا با شناسایی افراد مستحق، مطابق نیت واقفان عمل و به این دست از افراد کمک شود.

در این طرح، بهره‌مندی نیازمندان و محرومان جامعه از اجرای صحیح نیات پاک و الهی واقفان خیراندیش به مرحله عمل می‌رسد و ضمن ایجاد وحدت رویه در حوزه اجرای امینانه نیات واقفان، کوشش می‌شود تا به نظام‌مند ساختن فعالیت‌ها و عملکردها در این بخش نیز پرداخته شود.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول