اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان:

پدیده مواد مخدر جمعیت فعال کشور را نشانه گرفته است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه پدیده مواد مخدر یک بحران ملی است، گفت: این بحران جمعیت فعال کشور را نشانه گرفته است.

پدیده مواد مخدر جمعیت فعال کشور را نشانه گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالحسین مرادی عصر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه افراد متأثر از پیامدهای منفی اعتیاد کشور 6 میلیون نفر هستند، اظهار داشت: 2 میلیون نفر از این تعداد را زنان شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: 71 درصد جرایم زندانیان کشور وابسته به مواد مخدر است و 55 درصد همسرآزاری‌ها، 25 درصد جرایم منکراتی و 67 درصد سارقان نیز وابسته به پدیده مواد مخدر هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره متأهل بودن 63 درصد معتادین کشور، خاطرنشان کرد: 58 درصد معتادین زیر 34 سال، 53 درصد شاغل و 63 درصد نیز دارای مدارک زیر دیپلم هستند.

وی، پیامدهای منفی اعتیاد را وضعیت ناهنجار اجتماعی  پول‌شویی و معضلات اجتماعی خواند و افزود: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر اجتماع‌محور است و برای تحقق اهداف خود از همکاری همه مردم استفاده می‌کند.

مرادی، پدیده مواد مخدر را یک بحران ملی اعلام و بیان کرد: این بحران جمعیت فعال کشور را نشانه گرفته است به همین دلیل مبارزه ملی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه خانواده و مدرسه می‌تواند از پایگاه‌های اصلی مبارزه با مواد مخدر باشند خاطرنشان کرد: اعتبارات مشخص شده برای مبارزه با مواد مخدر را باید در مراکزی مثل مدارس و دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان یادآور شد: در سال 2012 حدود 3 هزار و 700 تن تریاک در کشور افغانستان تولید شده که این میزان امسال به 5 هزار و 800 تن افزایش پیدا کرده است.

وی خطاب به مسئولان دستگاه‌ها و فرمانداران شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها امکانات و ظرفیت‌های خود را اعلام کنند تا در همه زمینه‌ها از آن‌ها استفاده کنیم.

همچنین در ادامه این جلسه جانشین فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه رویکردهای ظرفیتی استان در مبارزه با مواد مخدر برخورد با خرده‌فروشان است اظهار کرد: جمع کل مواد مخدر کشف شده در مقایسه با سال گذشته 52 درصد افزایش یافته است.

علی‌اصغر خرمروی با اشاره به افزایش 6 درصدی کشف باندهای قاچاق در استان گفت: در سال 91 شاهد کشف 69 باند قاچاق مواد مخدر بودیم که این تعداد به 74 باند افزایش پیدا کرده است.

وی، طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده استان را 532 اعلام کرد و گفت: دستگیری‌های صورت گرفته در این سال یک‌هزار و 650 نفر بوده که نسبت به سال گذشته افرایش 84 درصدی را شاهد بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی همدان، کشفیات استان را 658 و تعداد کل عملیات پلیس را 6 هزار 339 مورد خواند و افزود: دستگیرشدگان نیز 6 هزار و 580 نفر بودند.

انتهای پیام/89036/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول