اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان خبر داد

کاهش پرونده‌‌های تخلف مالی ادارات کردستان

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان از کاهش تعداد پرونده‌‌های تخلف مالی ادارات کردستان خبر داد.

کاهش پرونده‌‌های تخلف مالی ادارات کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج احمد ده‌محسنی امشب در جلسه شورای اداری بهزیستی با محوریت اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: با نظارت و اطلاع‌رسانی در زمینه قوانین از سوی رابطین دیوان محاسبات تعداد پرونده‌های ارجاعی به دادسرا در زمینه تخلفات مالی ادارات در کردستان به یک‌دهم کاهش یافته است.

به گفته وی، طی چند سال اخیر پیشگیری از تخلف مهم‌ترین اولویت کار در دیوان محاسبات کردستان بود و راهنمایی و مشاوره در خصوص عدول از هزینه‌کرد اعتبارات به ذیحسابی‌های ادارات انجام شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان خاطرنشان کرد: دیوان ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت کشور ﺑﻪ تمام ﺣﺴﺎﺑ‌‌‌ﻬﺎی ادارات، ﻣﺆﺳﺴﺎت، ﺷرکت‌های دوﻟتی و ﺳﺎیر دﺳﺘﮕﺎه‌هایی که ﺑﻪ ﻧﺤﻮی از اﻧﺤﺎء از ﺑﻮدﺟﻪ‌کل کشور اﺳﺘﻔﺎدﻩ ﻣی‌کنند ﺑﻪ ﺗﺮتیبی که ﻗﺎﻧﻮن ﻣﻘﺮر کرده است رسیدگی و حسابرسی می‌کند.

به گفته ده‌محسنی، هیچ هزینه‌ای از اﻋﺘﺒﺎرات ﻣﺼﻮب ﺗﺠﺎوز ﻧکردﻩ و هر وجهی در ﻣﺤﻞ ﺧﻮد ﺑﻪ ﻣﺼﺮف رسیدﻩ است.

وی افزود: دیوان ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت ﺣﺴﺎﺑ‌‌‌‌ﻬﺎ و اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ را ﺑﺮاﺑﺮ ﻗﺎﻧﻮن ﺟﻤﻊﺁوری و ﮔﺰارش ﺗﻔﺮیغ ﺑﻮدﺟﻪ هر ﺳﺎل را ﺑﻪ اﻧﻀﻤﺎم ﻧﻈﺎرت ﺧﻮد ﺑﻪ ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼمی ﺗﺴلیم می‌کند.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان افزود: دیوان ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت دادﮔﺎهی مالی اﺳﺖ که ﻣﺄﻣﻮر معاینه و ﺗﻔکیک ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت ادارﻩ مالی و ﺗﻔﺮیغ تمام ﺣﺴﺎﺑﺪاران ﺧﺰاﻧﻪ است.

به گفته وی، دیوان ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت ﻧﻈﺎرت می‌کنند که هزینه‌های معینه در ﺑﻮدﺟﻪ از میزان معین ﺷﺪﻩ ﺗﺠﺎوز نکند و تغییر و تبدیل نیابد و هر وجهی در ﻣﺤﻞ ﺧﻮد ﺻﺮف ﺷﻮد.

وی تصریح کرد: این دیوان مکلف اﺳﺖ که در اﻣﺮ معاینه و ﺗﻔکیک ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت ادارات دولتی و ﺟﻤﻊﺁوری ﺳﻨﺪ ﺧﺮج ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت و ﺻﻮرت تمام ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت مملکتی اﻗﺪام کند.

ده‌محسنی با بیان اینکه اﻋﻤﺎل کنترل و ﻧﻈﺎرت ﻣﺴﺘﻤﺮ مالی ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﭘﺎﺳﺪاری از بیت‌المال، ﻋﺪم ﺗﺠﺎوز به هرﮔﻮﻧﻪ هزینه از اﻋﺘﺒﺎرات ﻣﺼﻮب در ﺑﻮدﺟﻪ کل کشور از مهم‌ترین اهداف دیوان محاسبات است، بیان کرد: ﻣﺼﺮف هر ﮔﻮﻧﻪ وجهی از ﺑﻮدﺟﻪ کل کشور در ﻣﺤﻞ ﻣﺼﺮف قانونی تعیین ﺷﺪﻩ و کنترل عملیات و فعالیت‌های مالی تمام وزارﺗﺨﺎﻧﻪ‌ها از دیگر اهداف این دیوان است.

به گفته وی، ﻣﺆﺳﺴﺎت ﺷﺮکت‌های دولتی و سایر دﺳﺘﮕﺎه‌هایی که ﺑﻪ ﻧﺤﻮی از اﻧﺤﺎء از ﺑﻮدﺟﻪکل کشور اﺳﺘﻔﺎدﻩ می‌کنند، ﺑﺮرسی و ﺣﺴﺎﺑﺮسی وﺟﻮﻩ ﻣﺼﺮف ﺷﺪﻩ و درﺁﻣﺪها و سایر منابع تامین اﻋﺘﺒﺎر در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ سیاست‌های مالی تعیین شده در ﺑﻮدﺟﺔ ﻣﺼﻮب ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﮔﺰارش عملیاتی و محاسباتی ﻣﺄﺧﻮذﻩ از دﺳﺘﮕﺎه‌های ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ نیز جزو مهم‌ترین اهداف دیوان محاسبات است.

وی در ادامه با اشاره به تنوع و تکثر برنامه‌های بهزیستی و سختی کار در این سازمان، اظهار داشت: فعالیت در بهزیستی قابل مقایسه با هیچ کار دیگری نیست.

سیدصباح قریشی، مدیرکل بهزیستی کردستان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از عملکرد بهزیستی طی چند سال اخیر، بر ارائه راهکارهای مناسب در اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و اظهار کرد: به دستور استاندار کردستان مدل‌های مناسب با اهداف سازمان در زمینه اقتصاد مقاومتی در راستای فعالیت‌های مسئولین بهزیستی تعریف شده است.

انتهای پیام/79002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول