عباس فرمانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اصول ساخت راههای جدید در آذربایجان غربی، اظهار داشت: در ساخت این راهها باید استانداردهای جهانی و داخلی ایمنی راه لحاظ شوند.
وی با بیان اینکه هر سال بر آمار تلفات جانی در تصادفات رانندگی و خسارات مالی ناشی از آن افزوده میشود، تصریح کرد: عدم توجه کافی به مسائل ایمنی در طراحی و برنامه ریزی حمل و نقل، از سوی سازمانهای اجرایی که مسئولیت ایمنی راه در حوزه ترافیک را دارند، یکی از دلایل افزایش آمار تصادفات است.
فرمانی به بروز تصادفات و تلفات متعدد و بسیار در راههای مواصلاتی آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: عدم تناسب زیرساختهای موجود با ترافیک جاری و نوع خودروهای متردد در محورها به این مشکلات دامن زده است.
رئیس پلیس راه آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر 67 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.
وی به نحوه تشخیص نقاط حادثهخیز در محورهای مواصلاتی اشاره کرد و اذعان داشت: نقطه حادثهخیز شرایطی دارد که آمار تصادفات در طول 3 سال آن را تعیین میکند.
فرمانی بر لزوم حذف پیچهایی مانند شریف آباد در آذربایجان غربی اشاره کرد و یادآور شد: برای این منظور باید هزینه هنگفتی صرف از بین بردن ترانشه و محدودیت دید در نقاط حادثهخیزی مانند پیچ شریفآباد شود.
انتهای پیام/61010/ک20/ث3001