اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رودسر خبر داد

برگزاری نخستین یادواره شهدای «جاویدالاثر و گمنام» کشور در رودسر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رودسر از برگزاری نخستین یادواره 93 شهید «جاویدالاثر و گمنام» رودسر در 14 فروردین ماه 93 خبر داد.

برگزاری نخستین یادواره شهدای «جاویدالاثر و گمنام» کشور در رودسر

رضا غمخوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید اظهار کرد: امام خمینی (ره) در روز 22 اسفند ماه سال 58 فرمان تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را برای پاسداشت از جایگاه شهادت دادند.

وی افزود:  22 اسفند ماه که روز شهدا نامگذاری شده، روز درس‌آموزی از شهدا و نکوداشت ارزش‌های انسانی است.

این مسئول هدف از تاسیس بنیاد شهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا عنوان کرد.

وی عظمت، اقتدار و جایگاه جهانی ایران اسلامی را مرهون خون پاک شهدا دانست و تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره  شهدا و ترویج روحیه شهادت‌طلبی ضامن اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

غمخوار با بیان اینکه شهدا یکی از ارزش‌های بزرگ در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، متذکر شد: باید تمام تلاش خود را برای زنده نگه داشتن یاد شهدا به‌کار گیریم.

وی با اشاره به تعداد 700 شهید، 2 هزار جانباز و 200 آزاده جانباز در شهرستان رودسر، خاطرنشان کرد: طرح «سپاس از فجر‌آفرینان» از 22 بهمن امسال با هدف دیدار با خانواده‌های شهدا در شهرستان رودسر آغاز شد و تا 22 اسفند ماه جاری ادامه دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رودسر برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی در روز 22 اسفند ماه جاری را از برنامه‌های این شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: این همایش از محل دفتر امام جمعه رودسر در ساعت 7 صبح تا میدان اصلی شهر و گلزار شهدای این شهرستان با غبارروبی مزار شهدا و بیعت دوباره با شهدا انجام می‌شود.

غمخوار از برگزاری نخستین یادواره 98 شهید «جاویدالاثر و گمنام» در رودسر خبر داد و تصریح کرد: این یادواره نخستین یادواره شهدای جاویدالاثر و گمنام در کشور است.

وی اضافه کرد: این یادواره در 14 فروردین ماه 93 در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در گلزار شهدای رودسر برگزار می‌شود.

غمخوار با اشاره به ساماندهی 95 درصد از گلزارهای شهدای شهرستان رودسر یادآور شد: امیدواریم که در نیمه نخست سال 93 کار ساماندهی گلزارهای شهدای رودسر به پایان برسد.

به گفته وی، در 15 اسفند ماه و روز درختکاری به نام هر شهید رودسر یک درخت با هدف سرسبزی و آبادانی شهرستان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در «مجتمع صابرین 2» چابکسر غرس شد.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول