اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستان امامزادگان قاسم و ابراهیم آستارا

هفت‌سین فاطمی در آستارا برپا می‌شود

مدیر اجرایی آستان قدس امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا از برپایی سفره هفت‌سین فاطمی در این بقاع متبرکه خبر داد.

هفت‌سین فاطمی در آستارا برپا می‌شود

میکاییل بادروح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: نوروز 93 هفت‌سین فاطمی در  آستان متبرکه امامزادگان   آستارا برپا می‌شود.

وی این سفره را با اسامی حضرت فاطمه (س) به نام‌های سلیمه، سید‌‌ة‌النسا، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه عنوان کرد.

این مسئول افزود: پیش‌بینی می‌شود مانند سال‌های گذشته بقاع متبرکه مذکور در نوروز 93 پذیرای زائران داخلی و خارجی  شود و به همین منظور تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی از اجرای طرح آرامش بهاری و یاس نبوی و طرح نشاط معنوی در آستان قدس امامزادگان آستارا در ایام نوروز خبر داد و گفت: طرح یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمیه از 23 اسفند تا 14 فروردین اجرا و آستان قدس امامزادگان آستارا  سیاه‌پوش می‌شود.

به گفته وی خادمان رسمی و افتخاری آستان قدس امامزادگان در جلسه آموزشی امسال شرکت کردند تا بهتر به زائران داخلی و خارجی خدمت دهند.

به گزارش فارس، امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا از فرزندان امام موسی کاظم (ع) در سال 253 هجری در منطقه کنونی در راه ترویج اسلام حقیقی تشیع در مبارزه با مزدوران خلفای بنی عباس به شهادت رسیدند.

سالانه میلیون‌ها زائر ایرانی و خارجی به‌ویژه از استان اردبیل و جمهوری آذربایجان و تالش و آستارا به زیارت این دو فرزندان امام موسی کاظم (ع) می‌روند.

انتهای پیام/84001/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول