اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز خبر داد

اختصاص 2.5 میلیارد تومان به کتابخانه‌های عمومی فارس

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: در بودجه امسال شهرداری شیراز، 2.5 میلیارد تومان به اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس اختصاص پیدا کرد.

اختصاص 2.5 میلیارد تومان به کتابخانه‌های عمومی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا هاجری عصر امروز در آیین رونمایی از هشت عنوان کتاب کودک و نوجوان اظهار داشت: در حوزه فرهنگی برای نخستین بار رتبه دوم بودجه فرهنگی در کشور را به دست آورده‌ایم و برای رشد در تمام زوایای فرهنگی در سطح شهر آمادگی لازم را داریم.

وی افزود: در بودجه امسال شهرداری شیراز 2.5 میلیارد تومان به اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس اختصاص پیدا کرده که با ارتباط تنگاتنگ فرهنگی که با این اداره داریم امیدوارم گام‌های خوبی در این راستا برداشته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز بیان کرد: پیش‌بینی تشکیل یک قرارگاه فرهنگی را کرده‌ایم تا طرح جامع خدمات فرهنگی شهر را در قالب این قرارگاه بگنجانیم و متولیان فرهنگی شهر را به گونه‌ای در تقسیم کار وارد کنیم.

وی اضافه کرد: ما جیره‌خوار گذشتگان شده‌ایم و در این فکر نیستیم که آثاری را خلق کنیم که برای آیندگان باقی بماند، آثار باستانی ما با ارزش هستند اما چرا امروز آثاری را خلق نکنیم و من امیدوارم در آینده نزدیک پروژه‌هایی در شهر شیراز اجرا شود که به عنوان نمونه در کشور بدرخشد.

در ادامه این آیین معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: باید ادارات دولتی از این برنامه‌ها پشتیبانی کنند تا به صورت ماهانه جلساتی در خود موسسات برگزار شود تا برای نویسندگان ایجاد انگیزه کند.

احمدرضا نداف افزود: موسسات باید بین بخش دولتی، نویسنده و خانواده حلقه اتصال باشند که بخش سوم بسیار مهم است اما هنوز شاهد ارتباط تنگاتنگ بین خانواده‌ها و موسسه‌های نشر کتاب نیستیم.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سال آینده برنامه‌های ویژه‌ای برای نویسندگان گروه کودک و نوجوان دارد چراکه معتقدیم اگر حوزه کودک و نوجوان بتواند سروسامان بگیرد، رده‌های بالاتر نیز به طور خودکار رشد می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: در سال آینده برگزاری دو جشنواره داستان‌نویسی را در دستور کار خود داریم که جوایز آن چاپ کتاب است و امیدوارم که حداقل 10 تا 15 عنوان کتاب را از طریق برگزاری آن‌ها در حوزه کودک و نوجوان منتشر کنیم.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در ادامه این آیین گفت: جوان سال 1404، کودک امروز ما است و آن را که امروز تربیت می‌کنیم باید در شان آن سال  باشد.

محمد خواجه نژادیان با اشاره به این‌که دقت مناسبی به مباحث تربیتی در حوزه کودک نمی‌شود بیان کرد: اگر فرزندانمان را به کتاب خواندن عادت دهیم می‌توانیم به‌خوبی آنان را آماده چشم‌‍‌اندازی کنیم که ترسیم کرده‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: با همکاری موسسه کتاب و اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس می‌تواند برگزاری این کارگاه‌ها ادامه داشته باشد تا علاقمندان این حوزه از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و به جایگاهی که در شان شهر شیراز است برسیم.

در پایان این آیین از هشت عنوان کتاب کودک و نوجوان رونمایی شد.

انتهای پیام/‌2448/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول