اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان خبر داد

کشف 7 میلیون عدد مواد محترقه در کردستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و چهارشنبه آخر سال 7 میلیون عدد مواد محترقه کشف شد.

کشف 7 میلیون عدد مواد محترقه در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جواد بنی‌عامریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: ایست و بازرسی‌ از خودروها در راستای کشف مواد محترقه به صورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای تامین آرامش و امنیت مردم در روزهای پایانی سال نیروی انتظامی کردستان اقدام به اجرای طرح‌های مختلف برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها و وقوع حوادث ناگوار کرده است، افزود: در این راستا 50 برنامه را برای اجرا در مرکز استان و شهرستان‌ها مختلف در دستور کار داریم.

بنی‌عامریان با اعلام اینکه چاپ و نصب 2 هزار بنر در سطح استان با هشدارهای مربوط به آتش‌سوزی و حوادث ناگوار به دلیل استفاده از مواد محترقه یکی از این برنامه‌هاست، اضافه کرد: همچنین توزیع 5 هزار پوستر در سطح استان با ذکر پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار از دیگر برنامه‌های انتظامی کردستان است.

وی همچنین از توزیع 30 هزار بروشور آموزشی، 2 هزار سی‌دی آموزشی در استان در راستای مقابله با وقوع حوادث ناگوار خبر داد و تصریح کرد: چاپ 5 هزار نسخه نقشه راهنمای مسافر و 5 هزار جلد کتابچه راهنما و 4 هزار بسته فرهنگی از جمله اقدامات نیروی انتظامی در ایام نوروز است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست، ادامه داد: برای هشدارها به مردم در زمینه چهارشنبه آخر سال اقدام به چاپ یک سری از هشدارها در قبوض آب و برق و گاز کرده‌ایم.

بنی‌عامریان با بیان اینکه در زمینه این هشدارها به مردم سخنرانی در نماز جمعه در سنندج و شهرستان‌های مختلف استان را در دستور کار داریم، تصریح کرد: یک متن 10بندی را با همکاری آموزش و پرورش برای توزیع در سطح مدارس به منظور اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان تهیه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در چهارشنبه آخر سال با همکاری صدا و سیما اقدام به گرفتن تصاویری از وقوع حوادث مختلف کردیم، بیان کرد: قبل از چهارشنبه آخر سال اقدام به پخش این مستند از تلویزیون برای هشدار دادن به مردم خواهیم کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: با هماهنگی شهرداری فیلم‌های آموزشی و هشداری در تلویزیون‌های شهری پخش می‌شود.

بنی‌عامریان از برگزاری همایش همیاران پلیس در سنندج خبر داد و اضافه کرد: این همایش فردا با همکاری ادارات مختلف به منظور آموزش به دانش‌آموزان و استفاده از ظرفیت همیاران پلیس در راستای کاهش حوادث ناشی از مواد محترقه برگزار می‌شود.

وی به ارسال 70 هزار پیامک هشداردهنده به مردم اشاره کرد و گفت: این برنامه از دیروز با همکاری مخابرات استان اجرایی شده که دیروز با ارسال یک‌هزار پیامک در سطح استان آغاز شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به ماده 68 قانون مجازات اسلامی، افزود: افرادی که با هیاهو، جنجال، حرکات غیرمتعارف یا با تعارض به افراد موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی می‌شوند یا مردم را از کسب و کار باز می‌دارند به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم می‌شوند.

بنی‌عامریان با بیان اینکه تامین نظم و آرامش عمومی از اهداف اصلی و وظایف نیروی انتظامی است، ادامه داد: نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست به خصوص شادی که معقول باشد.

وی با بیان اینکه سیاست ما در چهارشنبه آخر سال محله‌محوری است، تصریح کرد: نیروی انتظامی کردستان با گشت‌زنی در محله‌ها نسبت به تامین آرامش و امنیت مردم اقدام می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه بیشترین تلفات و صدمات در چهارشنبه آخر سال مربوط به خردسالان و نوجوانان است، اضافه کرد: امیدواریم والدین با نظارت و کنترل فرزندانشان نسبت به کاهش حوادث در این روز اقدام کنند.

بنی‌عامریان با بیان اینکه هر گونه عربده‌کشی، ایجاد مزاحمت برای مردم و نوامیس جزء خط قرمز پلیس است، ادامه داد: کسانی که در این وضعیت دستگیر می‌شوند تا پایان تعطیلات نوروزی در حبس می‌مانند.

وی افزود: امیدواریم چهارشنبه آرام و توام با آرامش و امنیت را در استان شاهد باشیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 27 نهاد فرهنگی و اجتماعی در سطح استان وجود دارد، افزود: نیروی انتظامی به عنوان یکی از این نهادها مشغول به فعالیت است.

بنی‌عامریان با بیان اینکه متاسفانه برخی از ادارات فرهنگی استان نسبت به وظایف کوتاهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این امر موجب افزایش وظایف نیروی انتظامی در بحث فرهنگی شده است.

انتهای پیام/79001/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول