اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال آینده و با ورود 100 لیتر آب در ثانیه

مهرانه‌رود تبریز جان تازه می‌یابد

شهردار تبریز گفت: انتقال آب به مهرانه‌رود و تبدیل اطراف محوطه مجموعه تاریخی ربع رشیدی به پارک دو موضوعی است که زیبایی های شهر را دو چندان خواهد کرد.

مهرانه‌رود تبریز جان تازه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در جمع اعضای شورای شهر تبریز اظهار کرد: با حذف چند ورودی فاضلاب به مهرانه رود، راه حل فعلی و کوتاه مدت برای آبدار کردن این رودخانه استفاده از آب چند قنات بالا دستی است که می شود ضمن استفاده از آب آن در تامین مصارف فضای شهر تبریز جلوه و زیبایی خاصی نیز به شهر داد.

وی اذعان کرد: به دنبال امضای تفاهمنامه مشترک بین شهرداری تبریز و شرکت آب منطقه ای استان در جهت همکاری بیشتر و تاثیر‌گذارتر در امور تامین آب مورد نیاز شهر، روان سازی 100 لیتر آب در ثانیه برای مهرانه رود مورد توجه ویژه قرار گرفته شده است که البته تا آماده سازی زیرساختهای تامین آب از سد شهید مدنی این کار به عنوان یک راهکار موقت در نظر گرفته خواهد شد.

شهردار تبریز همچنین در خصوص ساماندهی و ایجاد فضای سبز محوطه تاریخی گردشگری ربع رشیدی نیز گفت: شهرداری با مطالعه و اجرای برخی طرح‌ها همچون تملک و ساخت پارک، این مجموعه را تا حد امکان آماده استفاده گردشگران و شهروندان تبریزی خواهد کرد و برای آن در سال آینده 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

انتهای پیام/60001/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول