اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار انجام می‌شود

بقعه ناصرالحق میزبان زائران در طرح آرامش بهاری 93

بقعه ناصرالحق آمل که چندی پیش مرمت و نوسازی شد، امسال برای نخستین‌بار میزبان زائران در طرح آرامش بهاری و خیمه‌های معرفت است.

بقعه ناصرالحق میزبان زائران در طرح آرامش بهاری 93

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، بقعه ناصرالحق این شهرستان که چندی پیش مرمت و نوسازی شد، امسال برای نخستین بار میزبان زائران در طرح آرامش بهاری و خیمه‌های معرفت است.

ساخت بنای جدید و مرمت ساختمان آن در کمتر از یک‌سال که ساماندهی آن به سازمان اوقاف و امور خیریه سپرده شد به بهره‌برداری رسیده که کل فضای آن 8 هزار متر بوده و مساحت بقعه 509 متر مربع است.

هر شب سه‌شنبه جوانان و نوجوانان آملی در جوار این بقعه هیئت مذهبی برگزار می‌کنند و نماز جماعت مغرب و عشا نیز در ایام سال و همچنین در روزهای عید 93 برقرار است.

یکی از اقداماتی که امسال برای نخستین‌بار در این بقعه اجرا می‌شود برپایی خیمه معرفت و طرح آرامش بهاری 93 با حضور روحانیون و علما است که گفتمان دینی و غرفه‌های کودکان و قرآن بخوانیم نقاشی بکشیم، مشاوره دینی و مذهبی، غرفه حجاب و عفاف در آن برپا می‌شود.

این طرح از 28 اسفند ماه سال 92 کار خود را در این بقعه همزمان با سراسر کشور آغاز کرده و تا 15 فروردین 93 ادامه می‌یابد.

این بقعه امسال همزمان با ایام نوروز و طرح آرامش بهاری میزبان سوگواره یاس نبوی است تا عاشقان و دلباختگان اهل بیت در این فضای معنوی به عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) بپردازند.

به گزارش فارس، 18 بقعه متبرکه و امامزاده آمل امسال میزبان اجرای طرح آرامش بهاری هستند و خیمه‌های معرفت نیز در سه مکان معنوی نظیر امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده عبدالله(ع) و بقعه ناصرالحق(اطروش) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86012/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول