اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس:

تحول در آموزش با شتابزدگی محقق نمی‌شود / آموزش ابتدایی تخصصی‌ترین حوزه‌ در آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: دستیابی به تحول بنیادین در آموزش و پرورش با شتابزدگی همخوان نیست.

تحول در آموزش با شتابزدگی محقق نمی‌شود / آموزش ابتدایی تخصصی‌ترین حوزه‌ در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، علی‌عسکر جمشیدی در گردهمایی مسئولان سوادآموزی این استان اظهار داشت: در مورد برخی تصمیم‌گیری‌ها در حوزه آموزش ابتدایی شتابزده عمل شد.

وی افزود: اگر بخواهیم تحولی که منظور مقام معظم رهبری است را اجرا کنیم باید از نظرات افراد صاحب‌نظر، کارشناس، خبره و دلسوز در این حوزه بهره برده و کارها را به صورت علمی و با تاملات دقیق پیش ببریم.

جمشیدی ادامه داد: شکل‌گیری شخصیت انسان در دوران کودکی است و از این رو دوره ابتدایی حساسیت ویژه‌ای در تعلیم و تربیت دارد.

وی اضافه کرد: همین موضوع باعث می‌شود که حوزه آموزش ابتدایی از حوزه‌های تخصصی آموزش و پرورش محسوب شود.

جمشیدی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش کارکرد مطلوبی داشته باشد، مسئولان باید توجه ویژه‌ای به دوره ابتدایی داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر به آموزش صحیح دانش‌آموزان توجه شود، خروجی آن انسان‌های تربیت یافته‌ای خواهد بود که جامعه را در تمام ابعاد متحول می‌سازند.

جمشیدی با اشاره به اینکه حوزه آموزش ابتدایی از تخصصی‌ترین حوزه‌های کاری در آموزش و پرورش است، ابراز داشت: بر اثر کم‌توجهی به این مسئله شاهد اظهار نظرهای غیر کارشناسی در این حوزه مهم آموزش و پرورش هستیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس همچنین به مقوله نیروی انسانی و تاثیرات آن در توسعه پایدار اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه یک مملکت است ، اگر خواهان جامعه‌ای با نشاط و مدارسی سرآمد هستیم باید با توجه به رشد روز‌افزون تکنولوژی و تغییرات اساسی در جامعه، به موضوع نیروی انسانی و آموزش آن توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به ضعف فرهنگ نوشتاری به نسبت فرهنگ شفاهی در جامعه ایران، گفت: آموزش‌ رسمی باید به گونه‌ای انجام شود که این وضعیت بهبود یابد.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول