اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست منابع طبیعی منوجان خبر داد

خلع ‌ید از 22 هکتار اراضی تصرفی در منوجان

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منوجان از خلع ‌ید 22 هکتار از اراضی تصرفی و توقیف 30 مورد عملیات تخریب و تصرف اراضی ملی توسط منابع طبیعی شهرستان در سال جاری خبر داد.

خلع ‌ید از 22 هکتار اراضی تصرفی در منوجان

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، محمد آزادی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین منابع طبیعی در بخش آسمینون اظهار داشت: حفظ، حمایت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها و مراتع، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برای ذخیره نزولات و جلوگیری از فرسایش خاک و نظارت بر بهره‌برداری از معادن و حفظ حقوق عرفی مرتع‌دار از جمله اهداف و وظایف اداره منابع طبیعی است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منوجان گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی باید نسبت به قوانین منابع طبیعی در روستاها آشنایی داشته باشند و دیگران را نسبت به این امر توجیه کنند.

وی بیان کرد: علت از بین رفتن پوشش گیاهی در عرصه‌ها و آبخیزها بهره‌برداری غیراصولی، چرای مفرط و ... است و مهم‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از تخریب طبیعت، حفظ منابع طبیعی و بهره‌برداری اصولی و پایدار از آن است.

آزادی افزود: ما باید در فرهنگ طبیعت و مرزبانی از طبیعت سهیم باشیم و از فضاهای فرهنگی جامعه برای حفظ منابع طبیعت بهره بگیریم.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منوجان تصریح کرد: ایجاد فرهنگ درختکاری در ازای خود درختکاری است و اگر این فرهنگ ایجاد شود درختکاری به تبع آن انجام می‌شود.

آزادی از خلع‌ید 22 هکتار اراضی تصرفی، توقیف 30 مورد عملیات تخریب و تصرف اراضی ملی و ارجاع 15 پرونده به مراجع قضایی و دفاع از حقوق بیت‌المال توسط واحد حقوقی منابع طبیعی شهرستان منوجان در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/80006/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول