اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

تربیت سالانه 3300 حافظ قرآنی در استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تربیت سالانه 3 هزار و 300 حافظ قرآنی در استان زنجان خبر داد.

تربیت سالانه 3300 حافظ قرآنی در استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت حافظان قرآنی موفق عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور و واگذاری مسئولیت تربیت یک میلیون حافظ به سازمان اوقاف و به تبع آن 10 هزار نفر به اداره کل اوقاف استان زنجان، اقدامات اجرایی در این زمینه آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اعلام اینکه از آن زمان تاکنون سالانه برای تربیت بیش از 3 هزار و 300 حافظ که سهمیه اوقاف است، اقدام شده اذعان کرد: با آمار گرفته شده تاکنون در استان زنجان قریب به 9 هزار حافظ قرآنی تربیت شده است.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین حافظان قرآنی تربیت شده در استان از بین نوجوانان و جوانان هستند، بیان کرد: سال گذشته 16 نفر از نوجوانان زنجانی کل قرآن را در قالب طرح مذکور حفظ کردند.

حجت‌الاسلام باقری در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون کتبی حافظان قرآن کریم در استان تصریح کرد: از 5 هزار و 800 نفری که برای حضور در این آزمون اعلام آمادگی کرده بودند، 2 هزار و 800 نفر در زمان آزمون حاضر شدند.

وی با بیان اینکه آزمون مذکور در 142 حوزه امتحانی برگزار شد، تصریح کرد: نکته قابل توجه این مسابقات حضور حافظان قرآنی در این آزمون از دورترین نقاط استان روستاهایی بسیار کوچک بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در این دوره فقط از روستای اژدهاتو که روستای بسیار کوچکی است، 40 نفر در این آزمون حضور داشتند، گفت: این امر نشان از ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در سراسر نقاط استان است.

این مسئول در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های قرآنی اجرایی اداره کل اوقاف در طول سال اظهار داشت: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و استانی در مناسبت‌های مختلف سال از جمله اقداماتی است که اداره کل اوقاف انجام می‌دهد.

انتهای پیام/73005/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول