اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدارهای رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان برای ایام نوروز

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان به منظور پیشگیری از سرقت و وقوع جرم در ایام تعطیلات نوروز هشدارها و توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کردند.

هشدارهای رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان برای ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محسن عطار امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به منظور کاهش جرائم و پیشگیری از سرقت منزل، مغازه، وسائط نقلیه و کیف قاپی در این تعطیلات نوروزی شهروندان مقابل همه پنجره‌های قابل دسترسی و نقاط نفوذ پذیر و روری دیوارهای کوتاه حفاظ مقاوم نصب کرده و نسبت به تعویض قفل‌هایی که کلید یدک در آنها گم شده و یا در اختیار دیگران قرار داشته اقدام کنند.

وی از مردم خواست، از قرار دادن کلید منزل در نقاطی که قابل دسترسی است، به طور جدی خودداری کرده و ضمن اینکه شماره و مشخصات لوازم خانگی خود از جمله لوازم صوتی و تصویری را یادداشت و از آنها عکس تهیه کرده و اشیای قیمتی را به اقوام مورد اطمینان بسپارند.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هنگام مسافرت از حمل و جابه‌جایی پول نقد به میزان زیاد خودداری و تا حد امکان از چک‌‌های تضمینی و مسافرتی استفاده کنند و در صورتی که در ایام عید ناچار به حمل پول نقد در کیف و ساک دستی هستید، سعی کنید از اقوام و آشنایان خود به عنوان همراه و مراقب استفاده و از تردد در خیابان‌های خلوت و سطح سواره‌رو به خیابان خودداری کنید.

عطار افزود: اگر افرادی به عنوان مأمور به درب منازل شهروندان مراجعه کنند قبل از شناسایی کامل و رویت کارت و مدارک شناسایی از ورود آنان جلوگیری و در مجتمع‌های مسکونی درب ورودی کنترل شود و شهروندان در صورت رفتن به مسافرت، منازل خود را به آشنایان و همسایگان مورد اعتماد برای جلوگیری از سرقت واگذار کنند.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در زمینه جلوگیری از سرقت مغازه به صاحبان اصناف و کسبه توصیه کرد، از آژیر خطر و دوربین‌های مداربسته در مغازه استفاده کنند و درهای ورودی مغازه‌ها را از نوع کرکره‌ای مشبک نصب کنند و شب‌ها نیز در محل روشنایی کافی وجود داشته باشد و راه‌های کولر را با حفاظ محافظت کند.

عطار در زمینه پیشگیری از سرقت وسائط نقلیه هم گفت: هم استانی‌ها اتومبیل خود را به لوازم ایمنی از جمله دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان و سایر تجهیزات تاخیری مجهز کرده و هنگام ترک اتومبیل درب‌ها و شیشه‌ها را به طور کامل قفل کنند.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز از معتمدان خود بخواهید به مغازه سرکشی کرده و ضمن استفاده از قفل‌های سوئیچی برای درب‌های مغازه، اموال و لوازم داخل مغازه خود را در دفاتر ویژه ثبت و در صورت داشتن ویترین از درب‌های آهنی و کرکره‌ای برای حفاظت از آنها استفاده کنند.

عطار از کسبه خواست، از نگهداری پول زیاد در داخل مغازه خودداری کرده و افرادی را که به عنوان کارگر و نگهبان انتخاب می‌کنند مورد شناسایی و تایید قرار دهند و طلافروشان نیز در مواقع تعطیلی، طلا و جواهرات را از روی ویترین جمع‌آوری و داخل گاو‌صندوق قرار دهند.

انتهای پیام/75005/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول