اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

سومین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد آغاز شد

سومین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان به میزبانی دانشگاه آزاد واحد سنندج با حضور 54 تیم در 6 رشته پیش از ظهر امروز آغاز شد.

سومین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسئول برگزاری این مسابقات اظهار کرد: در سال 89 نخستین دوره رقابت‌ها در اشل منطقه‌‌ای برگزار و در سال 91 نیز مجددا تکرار شد.

هیرش سلطان‌پناه با اشاره به حضور 120 تیم شرکت کننده برای این مسابقات گفت: در نهایت کمیته داوران این مسابقات 54 تیم را برای حضور در این پیکار ملی گزینش کرد.

وی افزود: در بخش ربات‌های پرنده 8 تیم، در بخش ربات‌های جنگجو 12 تیم، در بخش شبیه‌سازی 4 تیم، در بخش مسیریاب ویژه 9 تیم، در بخش مسیریاب ساده 12 تیم و در بخش نمایشگاهی 9 تیم از فیلتر انتخاب گذشتند.

مسئول برگزاری این مسابقات، خلأ موجود در کشورهای توسعه یافته را تبدیل دانش به تکنولوژی عنوان کرد و افزود: هدف اصلی این مسابقات بحث دانش‌افزایی است.

سلطان‌پناه، نهادینه نمودن خلاقیت در افراد نخبه، تولید ثروت و مبدل شدن به یک قطب رباتیک در سطح کشور و خیز برداشتن برای مطرح شدن ربات پرنده در سال آینده را به صورت بین‌المللی از دیگر اهداف این مسابقات ذکر کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در 3 حوزه لیگ حرفه‌ای، مبتدی و نمایشگاهی، بردن مباحث رباتیک به مدارس و مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه را از جمله دیگر اهداف درازمدت این مسابقات دانست.

سلطان‌پناه در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی جامعه علمی استان از راهکارهای لازم برای ارتقای دانش و فنآوری فراهم شود.

در ادامه این برنامه از المان رقابت‌ها، توسط زاهد کمانگر مخترع بازوی الکترونیکی رونمایی و مسابقات آغاز شد.

انتهای پیام/79012/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول