اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش فارس خبر داد

آمادگی 18 هزار کلاس برای پذیرش میهمانان نوروزی در فارس

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش فارس گفت: یکهزار و 960 مدرسه در قالب 18 هزار و 300 کلاس برای پذیرش مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

آمادگی 18 هزار کلاس برای پذیرش میهمانان نوروزی در فارس

خدابخش شهبازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار کرد: با مسئولان تعاون، روسای ادارات نواحی چهارگانه و معاونان پشتیبانی، هماهنگی‌های لازم انجام شد تا با احتمال افزایش مسافر در نوروز تعداد مدارس بیشتری نسبت به سال قبل برای ارائه خدمات آماده شود.

وی افزود: از این تعداد کلاس، 500 مورد آن ویژه، سه هزار و 70 مورد در گروه الف، هفت هزار و 650 مورد در گروه ب و هفت هزار و 80 کلاس نیز در گروه ج طبقه‌بندی می‌شوند.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در گروه ویژه اتاق‌های تخت‌دار آماده شده که مانند خوابگاه بوده و دارای یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، حمام و سرویس بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: گروه الف کلاس‌های داخل مدارس را شامل می‌شود که مفروش بوده، دارای تلویزیون و یخچال و اجاق گاز مشترک با سایر اتاق‌ها است.

این مسئول عنوان کرد: گروه ب کلاس‌هایی را شامل می‌شود که یخچال و تلویزیون در سالن پذیرایی مشترک قرار دارد.

وی اظهار کرد: گروه ج نیز کلاس‌هایی را شامل می‌شود که دارای تلویزیون و یخچال نیست.

شهبازی با اشاره به اینکه در مجموع 65 پایگاه پذیرش و اسکان در سطح استان فارس پیش‌بینی شده است، گفت: با توجه به اینکه آباده دارای 2 ورودی است مقرر شد در این شهر تعداد پایگاه‌های پذیرش و اسکان افزایش یابد.

وی افزود: در همین زمینه 65 سالن ورزشی نیز پیش‌بینی شده تا در صورت بارندگی و کمبود مکان‌های اسکان از این سالن‌ها برای پذیرش اضطراری مسافران نوروزی استفاده شود.

به گفته شهبازی، سه هزار و 650 نفر از عوامل اجرایی آموزش و پرورش در طول ایام نوروز در مورد اسکان مسافران و پذیرش میهمانان مشغول خدمات‌رسانی خواهند بود.

شهبازی ادامه داد: در راستای ارتقای خدمات، به مسئولان تعاون و معاونان پشتیبانی توصیه شد که در تمام مدارس کنار جاده‌های اصلی که منتهی به زیارتگاه‌ها و اماکن گردشگرپذیر است، آمادگی پذیرش میهمان را ایجاد کرده و به نوبت در مدارس حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام میهمانان نوروزی در اماکن آموزش و پرورش بیمه خواهند بود، گفت: جلسات توجیهی برای سرایداران و سایر عوامل گذاشته شد تا مسائل ایمنی در این مکان‌ها به دقت رعایت شود.

شهبازی در پایان تصریح کرد: پذیرش باشگاه‌های فرهنگیان که امکاناتی متفاوت از اسکان دارد از امروز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/2448/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول