اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان خبر داد

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا و تجلیل از نخبگان شاهد در لرستان

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان گفت: مراسم بزرگداشت شهدا و تجلیل از نخبگان شاهد 22 اسفند جاری در لرستان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا و تجلیل از نخبگان شاهد در لرستان

سیدسعید شاهرخی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در خرم‌آباد در خصوص هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا و تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر در لرستان گفت: جلسه هماهنگی برای برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا و تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر که 22اسفندماه همزمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا نیز نامگذاری شده است، در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: در این جلسه پس از بحث و بررسی و ارایه نظرات و پیشنهادات اعضاء مقرر شد، مراسم مذکور در روز 22 اسفند در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان با دعوت و شرکت خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگر و اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار و خداجوی استان و با حضور مسئولان استان برگزار شود.

وی افزود: دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری و اجرایی استان به عنوان یک وظیفه فرا اداری با تمام توان و امکانات بزرگداشت مقام شهدا که خون مطهر آنها اقتدار و عظمت کشور و نظام اسلامی را بیمه کرده است، مشارکت و با بنیاد شهید و امور ایثارگران مساعدت و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

شاهرخی تصریح کرد: به منظور انجام تبلیغات لازم در این رابطه دستگاه‌های اداری و اجرایی استان باید نسبت به فضاسازی و انجام تبلیغات محیطی در محیط اداری (داخل وخارج اماکن اداری) اقدامات موثر را انجام دهند.

این مسئول اظهار داشت: شهرداری خرم‌آباد در زمینه تبلیغات شهری با بنیاد شهید و امور ایثارگران باید همکاری و اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: به منظور تجلیل مقام شهدای کارمند و به منظور تقویت ارتباط بین مدیران و خانواده‌های معظم شهدای وابسته به دستگاه متبوع برنامه دیدار مدیران با خانواده‌های معظم شاهد در طول سال به ویژه در ایام منتهی به 22 اسفندماه به طور جدی‌تر انجام و بازدید و سرکشی از خانواده‌های معظم شاهد صورت گیرد.

شاهرخی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از طریق مکاتبه لیستی از جملات کوتاه در وصف مقام شهید و فرهنگ شهادت و ایثار را در اختیار ادارات و سازمان‌های دولتی قرار دهد، تا بتوانند از این جملات در سربرگ مکاتبات اداری استفاده کنند.

*زنگ شهادت در مدارس استان لرستان

معاون سیاسی -امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: در روز 22 اسفند (روز بزرگداشت مقام شهدا) زنگ شهادت در مدارس استان به صدا درآید و مسئولان مدارس در حضور دانش‌آموزان و اولیاء در مبحث مقام و منزلت شامخ شهید و فرهنگ ایثار و شهادت اطلاع‌رسانی و سخنرانی کنند.

وی افزود: با توجه به نقش صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه این رسانه باید برنامه‌هایی در خصوص فرهنگ شهادت، ایثار و .... مرتبط با آن (اعم از پخش فیلم، میزگرد با حضور ایثارگران و خانواده‌های معظم شاهد، مسابقه پیامکی، خبر، زیر نویس و...) در ایام 20 تا 22 اسفند ماه پخش و نسبت به پوشش خبری مناسب از مراسم اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان پیشنهاد کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برنامه مدون و منظمی (که جوانب امر از جمله مناسبت‌ها، محل جغرافیایی سکونت خانواده معظم شهید و تاریخ شهادت شهدای والامقام و... در آن در نظر گرفته شده باشد) را برای سال 93 تهیه، تنظیم و تدوین کند، تا همه خانواده‌های معظم شهید در سرتاسر استان مورد بازدید و سرکشی مدیران و مسئولان قرار گیرند، ضمن اینکه همه مسئولان و مدیران استان بتوانند از این فرصت ارزشمند استفاده و در برنامه‌های عیادت مشارکت داشته باشند.

وی اظهار کرد: باید مشابه همین اقدامات را ادارات شهرستانی در سطح شهرستان‌ها انجام و فرمانداران موظف شدند، ضمن برگزاری جلسه‌ای اجرای موارد فوق را پیگیری کنند.

انتهای پیام/2304/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول