اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد مطرح کرد

لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در خراسان رضوی

فرماندار مشهد با بیان اینکه خواندن کتاب آرامش‌دهنده است، گفت: گسترش کتاب‌خوانی در خراسان رضوی باید نهادینه شود.

لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان صبح امروز در نخستین جشنواره منطقه‌ای خیرین کتابخانه‌ساز که در محل سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری امام رضا برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره برای نخستین‌بار و در سطح منطقه‌ای به مسئولان عرصه کتاب و کتابخانه‌ها گوشزد می‌کند که اولین قدم‌های ساخت کتابخانه‌ها را محکم بردارند.

وی کتاب را آرامش و آسایش دهنده مردم به خصوص جوانان دانست و ادامه داد: بر اساس بیانات حضرت علی (ع) ما زیر سایه کتاب می‌توانیم به آرامش و آسایش برسیم از این رو باید در امر کتابخانه‌سازی به خصوص در پایتخت معنوی کشور کوشا باشیم و این موضوع بدون کمک خیرین محیا نخواهد شد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های مشهد با بیان اینکه جوانان ما از رفتارهای خانواده خود شیوه زندگی را می‌آموزند، افزود: بنابراین باید فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در مشهد و به خصوص در بین جوانان این شهر گسترش داد و به آن‌ها یادآوری کرد که افراد اهل مطالعه آدم‌هایی مطمئن، با دقت و با اسلوب رفتاری خاصی هستند که جامعه همواره به دانش و اطلاعات آن‌ها نیازمند است.

کتابخانه‌ها در خراسان رضوی احیا شوند

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: طبق اسناد مختلف تاریخی در طول قرن‌های گذشته کتاب‌ها با وجود مشکلات فراوان توسط نویسندگان نوشته می‌شد که متاسفانه برخی از آن‌ها توسط دشمنان نابود شد.

رجبعلی لباف ادامه داد: پیش از اسلام، ماهیت کتاب مشخص نبود اما در قرن چهارم هجری کتاب‌ها با در نظر گرفتن هویت و شخصیت‌ ایرانی اسلامی احیا شد.

وی افزود: پس از گذشت قرن‌ها، ایرانیان با کسب علوم مختلف جهان از جمله نجوم و ریاضیات توانستند شکل جدیدی از کتاب‌ها را به مردم زمان خود تحویل دهند.

لباف با اشاره به اینکه تاریخ نشان‌دهنده عبور کتاب‌ها از مشکلات فراوان است، تصریح کرد: نباید به راحتی مطالعه کتاب را از دست داد و باید با ساخت کتابخانه‌های عمومی در خراسان رضوی به افزایش علاقه‌مندی و سرانه مطالعه کتاب در میان مردم پرداخت.

انتهای پیام/2202/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول