اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد:

60 درصد تصادفات فوتی 92 کهگیلویه و بویراحمد عابران پیاده هستند

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قریب به 60 درصد تصادفات فوتی 92 استان عابران پیاده هستند.

60 درصد تصادفات فوتی 92 کهگیلویه و بویراحمد عابران پیاده هستند

اسماعیل خوشوقت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، به عمده تصادفات درون شهری کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: قریب به 60 درصد تصادفات فوتی استان در سال جاری مربوط به عابران پیاده است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه این آمار به نسبت دیگر استان ها زیاد است، گفت: بر اساس شاخص جمعیت در حوزه تصادفات فوتی عابران پیاده جزء استان‌های اول است.

این مسئول، انجام برنامه‌های فرهنگی در کاهش تلفات کهگیلویه و بویراحمد را موثر خواند و گفت: استفاده از ظرفیت رسانه ها اعم از مکتوب، مجازی و صدا و سیما در کاهش تصادفات در سطح معابر موثر بوده و کارشناسان راهنمایی و رانندگی در صورت امکان می‌توانند از طریق شبکه استانی آموزش‌های لازم را اعمال کنند.

وی بر ایمن‌سازی و روشنایی معابر، حذف دوربرگردان‌ها و متوقف کردن عملیات عمرانی در معابر تاکید کرد و گفت: با اجرای برنامه های مناسب و توجه هرچه بیشتر مسئولان و متولیان اجرایی به کمبودها و نواقصات می‌توان تصادفات را به نسبت کاهش داد.

خوشوقت بر الزامی بودن نصب چراغ گردان برای خودروهای امدادی، خدماتی و انتظامی تاکید کرد و گفت: خودروهایی که باید مجهز به چراغ گردان باشند باید از راهنمایی و رانندگی مجوز لازم را کسب کنند.

این مسئول انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که سازمان‌های مربوطه موظف به نسب چراغ‌های گردان هستند، گفت: سازمان‌ها باید ظرف چند ماه آینده نسبت به نصب چراغ گردان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نصب چراغ‌های گردان در شورای ترافیک به تصویب رسیده و دستگاه‌ها مربوطه موظف به اجرای آن هستند، گفت: این دستگاه‌های خدماتی باید بر اساس اصول قانونی با کسب مجوز از راهنمایی و رانندگی نسبت به نصب چراغ گردان با رنگ زرد اقدام کنند.

خوشوقت به رنگ چراغ گردان خودروهای امدادی که شامل خودروهای خدمات پزشکی و آتش‌نشانی هستند اشاره کرد و گفت: خودروهای خدمات پزشکی با رنگ آبی و آتش‌نشانی با رنگ قرمز می‌توانند نسبت به نصب آن و کسب مجوز از پلیس راهور اقدام کنند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در پایان دستگاه‌های انتظامی را شامل نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و گفت: رنگ چراغ دستگاه انتظامی قرمز و آبی و ترکیبی از دو رنگ است که باید در اولین فرصت نسبت به نصب چراغ گردان اقدام کنند.

انتهای پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول