اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته منابع طبیعی

سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت فندقلو را پاکسازی کردند

همزمان با هفته منابع طبیعی و با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت جنگل فندقلوی نمین پاکسازی شد.

سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت فندقلو را پاکسازی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این برنامه که عصر امروز به همت سازمان رفته‌گران طبیعت ایران و با مشارکت 160 نفر از اعضای سازمان‌های مردم نهاد در منطقه فندقلوی نمین برگزار شد، شرکت‌کنندگان با شعار «احیای طبیعت، حیات پاک انسانی» در یک حرکت خداپسندانه اقدام به پاکسازی طبیعت بکر و جنگلی فندقلو کردند تا گردشگران و مسافران نوروزی بتوانند از این فضا و جاذبه‌های آن استفاده کنند.

در این مراسم مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل با یادآوری اینکه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بازوان توانمند محیط زیست و منابع طبیعی هستند تا به صورت خودجوش در صیانت و نگهداری از محیط زیبای طبیعی ورود واقعی پیدا کنند، گفت: ما در تلاش هستیم تا در سال آینده از ظرفیت پنج تشکل فعال زیست‌محیطی که به شکل سازمان‌های مردم نهاد اداره می‌شوند با همکاری محیط زیست در پاکسازی فضاهای طبیعی و همچنین جنگلی استفاده کنیم و با تهیه سند صیانت از جنگل‌ها و همچنین مراتع بتوانیم از توانمندی‌های آنها بهره بگیریم.

اسدالله محسن‌زاده از توسعه منطقه جنگلی فندقلو خبر داد و افزود: ما در تلاش هستیم تا در سال آینده با اجرای طرح توسعه جنگل فندقلو و کشت گونه‌های جدید از فندق در این منطقه به مساحت 800 هکتار اقدام کنیم تا از این ظرفیت به عنوان پایلوت کشوری در تولید و بهره‌برداری صحیح از جنگل‌های حفاظتی فندقلو بهره‌گیری کنیم.

وی، اهمیت الفت و مهربانی با طبیعت و نزدیکی مردم را با هدف آشتی با طبیعت یک ضرورت انکارناپذیر توصیف کرد و اظهار داشت: تا زمانی که خود مردم در این حوزه ورود پیدا نکنند و صیانت از جنگل و منابع طبیعی را وظیفه و رسالت خود ندانند، امکان ندارد، بتوانیم در این زمینه موفق عمل کرده و به شکل درست اقدامی اساسی انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با هفته منابع طبیعی در آیینی با مشارکت هیئت امنای حضرت امامزاده سید صدرالدین (ع) محوطه آستان مقدس این امامزاده نهال‌کاری شد.

براین اساس توافقنامه‌ای بین سازمان منابع طبیعی، آبخیزداری و سازمان اوقاف و امور خیریه منعقد شده و قرار شد محوطه تمامی امامزاده‌های شاخص کشور نهال‌کاری شود.

انتهای پیام/62007/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول