اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تبادل تجربیات صورت گرفت

دیدار گروه اعزامی از آموزش و پرورش آذربایجان با مسئولان قزوین

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: در راستای تبادل تجربیات به منظور کیفیت بخشی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی، گروهی از مسئولان و کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به قزوین سفر کردند.

دیدار گروه اعزامی از آموزش و پرورش آذربایجان با مسئولان قزوین

محرم ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با توجه به برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در استان قزوین در مردادماه سال جاری و برگزاری سی و دومین دوره این مسابقات در سال آینده در استان آذربایجان غربی، گروهی از مسئولان و کارکنان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از عصر روز هفدهم اسفند ماه به قزوین سفر کردند که این سفر تا امروز ادامه داشت.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی قزوین با حضور یک هزار و 188 دانش آموز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین طی مدت چهار روز در تابستان امسال، افزود: سفر گروه اعزامی از آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به سرپرستی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز این استان به قزوین در راستای  تبادل تجربیات به منظور کیفیت بخشی به مسابقات در  تابستان 93 ارومیه صورت گرفته است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: در این دیدار کاری، برنامه هایی همچون ملاقات با مسئولان معاونت‌های پنجگانه و مسئولان برخی از کمیته‌های موثر و مهم در زمینه برگزاری مسابقات به شمار می‌رود.

ملایی با تأکید بر ضرورت و اهمیت اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی در میان دانش‌آموزان عنوان کرد: باید به اجرای این گونه برنامه‌ها در مدارس توجه و اهتمام ویژه داشت و برای آن به طور جدی برنامه ریزی کرد تا در سال‌های آینده جامعه از ثمرات متعدد آن در زمینه های علمی، اجتماعی، معنوی و دیگر عرصه‌ها بهره مند شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین اذعان کرد: این قبیل برنامه‌ها که اهدای جایزه به دانش آموزان فعال در این حوزه همچون شرکت کنندگان در نماز جماعت مدارس و البته امام جماعت و کادر آموزشی مدرسه از جمله آنها محسوب می شود، می‌تواند گامی موثر در راستای تربیت نسلی فرهیخته و بهره‌مند از معارف ناب و اصیل اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اقدام یاد شده امروز در نماز جماعت دبستان پسرانه علامه سید موسی زرآبادی (ره) صورت گرفت که با توجه به نبود نماز خانه در ساختمان مدرسه این برنامه در حسینیه مرحوم ابوترابی این مدرسه برگزار شد.

ملایی یادآور شد: از نکات برجسته این دبستان، مشارکت دانش آموزان آن در برنامه‌های فرهنگی حسینیه به هنگام نماز مغرب و عشاء و همچنین تشکیل کلاس‌های احکام، اخلاق و قرآن در ساعت بعد از نماز مغرب و عشاء از سوی حجت الاسلام خیری امام جماعت جوان این مدرسه و حسینیه است.

گفتنی است، علامه سید موسی زرآبادی متولد 1256 است که از عرفا، فیلسوفان و فقهای مشهور معاصر جهان تشیع بوده و علاوه بر کرامت‌های مورد تصدیق بزرگان، دارای 15 تالیف در این حوزه است.

علامه زرآبادی از شاگردان ممتاز علامه شیخ فضل الله نوری بوده که در سال 1314 وفات یافته است و مرقد ایشان در جوار حرم امامزاده حسین(ع) معروف به شاهزاده حسین(ع) شهر قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/77011/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول