اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی کامیاران:

بانک اطلاعات روستاهای کامیاران ایجاد می‌شود

بخشدار مرکزی کامیاران گفت: به منظور دسترسی آسان به اطلاعات روستاهای تابعه شهرستان کامیاران، بانک اطلاعات روستاها در سال 93 ایجاد می‌شود.

بانک اطلاعات روستاهای کامیاران ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، عطا فرهادی امشب در آخرین جلسه ماهانه سال 92 دهیاران روستاهای بخش مرکزی کامیاران اظهار داشت: تهیه شناسنامه روستاها (بانک اطلاعات) از برنامه‌های مورد تأکید مسئولان برای سال آینده است.

وی گفت: جمعیت روستا، تعداد زن و مرد، میزان مهاجرت، نرخ رشد روستا، میزان بیکاری، تحصیلات و اطلاعات مکان‌های مذهبی از جمله مساجد از سری اطلاعات لازم برای ثبت در بانک اطلاعات است.

فرهادی آگاهی دهیاران در خصوص اطلاعات روستاها را امری ضروری و لازم دانست و تصریح کرد: بانک اطلاعات سبب آگاهی لحظه به لحظه مسئولان و تسهیل در ارتباطات مسئولان در خصوص وضعیت روستا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به قرار داشتن در هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: دهیاران در این روزها با هدف زیبایی بیشتر می‌توانند اقدام به کاشت نهال حتی نهال‌های میوه‌ای در سطح روستاها کنند.

بخشدار مرکزی کاشت نهال را اقدامی ارزشمند خواند و اضافه کرد: کاشت نهال فرصتی مناسب برای به جا گذاردن اثری ماندگار برای نسل‌های آینده است.

فرهادی بر لزوم برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستا تأکید کرد و گفت: با توجه به قرار داشتن در آستانه نوروز، لزوم پیگیری این تخلفات از جمله وظایف ضروری دهیاران است.

وی با اشاره به کم‌کاری عده‌ای از دهیاران نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: در این خصوص اکیپ‌های بازرسی از روستاها از اواخر هفته جاری دوباره فعال خواهد شد.

به گفته بخشدار بخش مرکزی، دهیاران در خصوص ساختمان‌های غیرمجاز حق واگذاری هیچ‌گونه امتیاز آب و برق و گاز را ندارند.

وی بحث نرخ‌گذاری بر ماشین‌ها را مطرح کرد و گفت: طبق قانون دهیاران اختیار کامل برای تصمیم‌گیری در روستاها را دارند به همین دلیل لازم است شوراهای روستا بر اساس حدود فاصله بین روستاها با تعیین نرخ متعارفی آن را به دهیاران مصوب کنند.

فرهادی در خصوص بحث جمع‌آوری سگ‌های ولگرد که سبب نارضایتی‌هایی از سوی مردم شده است، افزود: در این خصوص ما نیازمند اقدامات ضروری از سوی دهیاران و ارائه روش‌هایی جایگزین برای جلوگیری از تلف کردن سگ‌های ولگرد در راستای جمع‌آوری آنها هستیم.

وی در پایان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه نوروز دهیاران را مکلف کرد اقداماتی را که سبب زیبایی هر چه بیشتر چهره روستا می‌شود از جمله نصب پلاکاردهای خوش‌آمدگویی در ورودی روستاها، پلاکاردهای معرف جاذبه‌های روستا و جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای حیوانی در سطح روستا را با جدیت پیگیری کنند.

انتهای پیام/79018/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول