اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 18 آژانس مسافرتی طی ایام نوروز در خراسان جنوبی

معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: تعداد 18 آژانس مسافرتی گردشگری به منظور اجرای تورهای استان‌گردی طی ایام نوروز در استان فعال هستند.

فعالیت 18 آژانس مسافرتی طی ایام نوروز در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی عربی ظهر امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌های ویژه نوروزی تعداد 2 جلسه در مرکز استان و 11 جلسه شهرستانی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: طی ایام عید سازمان میراث فرهنگی گشت‌های مشترکی با اداره کل حمل و نقل، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، بهداشت و درمان و سازمان معدن و تجارت در سراسر استان اجرا می‌کند.

معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به برپایی 2 سیاه‌چادر عشایری در طی این ایام، اذعان داشت: این چادرها که در محل باغ اکبریه بیرجند برپا می‌شوند با معرفی آداب و روسم عشایر، عرضه صنایع دستی و گردشگری و پخت نان سنتی همراه هستند.

آمادگی هشت هتل در استان برای اسکان مسافران نوروزی

عربی از آمادگی هشت هتل در استان برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: این هتل‌ها دارای 210 اتاق و 600 تخت هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در این ایام یک مجتمع گردشگری اقامتی با 19 اتاق و 55 تخت، 14 مهمان‌پذیر با 272 اتاق و 600 تخت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از مجتمع‌های آب درمانی به عنوان قطب‌های گردشگری سلامت یاد کرد و افزود: در حال حاضر 22 سوئیت مجهز به وان خصوصی و 2 استخر آب‌درمانی در فردوس و 30 اتاق و 16 تخت آب درمانی در مجموعه آب گرم لوت فعال هستند.

عربی ادامه داد: همچنین در این ایام 41 مجتمع بین‌راهی در سطح استان، پنج رستوران سنتی به همراه ارائه غذاهای محلی و سنتی از مسافران و گردشگران پذیرایی می‌کنند.

تخفیف 20 تا 30 درصدی هتل‌های استان در ایام نوروز

وی از تخفیف 20 تا 30 درصدی هتل‌های استان خبر داد و گفت: این تخفیف‌ها به منظور تشویق مسافران برای ماندگاری بیشتر در استان اعمال می‌شود.

معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی و آمادگی 15 بازارچه صنایع دستی در سطح استان همزمان با ایام نوروز، بیان کرد: در این بازارچه‌ها صنایع دستی استان شامل گلیم‌بافی، حوله‌بافی، مردم‌شناسی، معرق چوب و عروسک‌بافی در 84 غرفه عرضه می‌شود.

عربی اضافه کرد: از این تعداد پنج غرفه در درمیان، هشت غرفه در سرایان، پنچ غرفه در خوسف، هشت غرفه در بشرویه، 20 غرفه در بیرجند و 10 غرفه در طبس فعال هستند.

وی تهیه و توزیع 110 هزار نسخه نقشه گردشگری استان، 35 هزار کتابچه راهنمای مسافر، برپایی نمایشگاه عکس جاذبه‌های تاریخی در نگارخانه استاد رخشانی باغ و امارت رحیم‌آباد، نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری در باغ و امارت اکبریه و نمایشگاه عکس مشترک با سازمان تبلیغات اسلامی را از برنامه‌های دیگر این سازمان در ایام نوروز عنوان کرد.

فعالیت 14 موزه در استان طی ایام عید

معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین در این ایام 14 موزه در استان فعال و تعداد 40 راهنما برای راهنمایی گردشگران در آن مستقر هستند.

عربی خاطرنشان کرد: سایت اطلاع‌رسانی برای مسافران و گردشگران با آدرس safar.skchto.ir فعال شده که در این سایت اطلاعات مورد نیاز گردشگران به عرصه نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/69022/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول