اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرضا:

ایجاد مراکز روانپزشکی مهم‌ترین نیاز شهرضا در حوزه ترک اعتیاد است

رئیس اداره بهزیستی شهرضا گفت: ایجاد مراکز روانپزشکی به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های کنونی شهرستان شهرضا در حوزه ترک اعتیاد به شمار می‌رود.

ایجاد مراکز روانپزشکی مهم‌ترین نیاز شهرضا در حوزه ترک اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، محمدعلی صادقی ظهر امروز با بیان این مطلب در مراسم افتتاح مرکز ترک اعتیاد عطش برای رهایی در شهرضا اظهار داشت: با وجود اینکه حدود 6 ماه از ارائه تقاضا برای راه‌اندازی این مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت در شهرضا گذشته است، اما با درایت و پیگیری لازم شاهد راه‌اندازی این مجموعه با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال از سوی خیر والامقام هستیم.

وی ادامه داد: طرح راه‌اندازی کمپ‌های اقامتی ترک اعتیاد از سال 76 پس از اعمال نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اینکه اعتیاد از مصادیق بیماری به شمار می‌رود آغاز شد و در حال حاضر تعداد 2 هزار مرکز ترک اعتیاد در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با اشاره به اینکه اعمال روش‌های ترک اعتیاد در بیماران مختلف باید براساس نوع ماده مصرفی و مدت ابتلا اجرایی شود، افزود: مبنای مدت بستری معتادان در سطح مراکز ترک اعتیاد  میان مدت سه ماه است که انتظار می‌رود شاهد بکارگیری شیوه‌های نوین و کارآمد جهت بهبودی بیماران باشیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با رویکرد کاهش ابتلا به اعتیاد جزو مهم‌ترین برنامه‌های اداره بهزیستی شهرضا درطول سال 92 بوده است، اذعان داشت: برهمین اساس نسبت به برگزاری تعداد 5 مورد نمایشگاه در شهرضا با محتوای راهکارهای کاهش ابتلا به این معضل بزرگ اقدام شده و همچنین تعداد 12 هزار اقلام فرهنگی در قالب بسته‌های آموزشی جهت آگاه سازی اقشار مختلف جامعه در خصوص مضرات مصرف مواد مخدر توزیع شده است.

صادقی با اشاره به اینکه ارائه خدمات روانپزشکی به معتادان بهبود یافته از مهم‌ترین راهکارهای کاهش گرایش مجدد به مصرف مواد مخدر است، تصریح کرد: در همین زمینه انتظار داریم با اتخاذ تمهیدات مناسب از سوی مسئولان شاهد بکارگیری روانشناس و روانپزشک متخصص در حوزه معتادان بهبود یافته در شهرضا باشیم.

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول