اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار لرستان خبر داد

برخورد با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و راه‌های لرستان

معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: با هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها و حریم راه‌های اصلی استان لرستان برخورد جدی می‌شود.

برخورد با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و راه‌های لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد مجید کیانپور ظهر امروز در جلسه کارگروه جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز که با حضور دادستان استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: طی بازدید‌های به عمل آمده متاسفانه شاهد ساخت و ساز‌های غیرمجازی در حریم رودخانه‌های استان لرستان و همچنین حریم راه‌های اصلی این استان بوده‌ایم که با اینگونه ساخت و سازها با جدیت بیشتر برخورد می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اداره راه و شهرسازی و منابع طبیعی لرستان باید ظرف 10 روز آینده اراضی فاقد سند خود را به اداره کل ثبت اسناد لرستان اعلام کنند و اداره ثبت اسناد نیز ظرف 6 ماه اراضی فاقد سند را سند دار کنند.

معاون امور عمرانی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: انشعابات غیرمجازی که توسط دستگاه‌های اجرایی از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و غیره در اختیار این افراد قرار گرفته باید تعیین تکلیف و در صورت غیرمجاز بودن واحد‌های مسکونی که در حریم راه‌ها و بستر رودخانه‌ها ساخته‌ شده‌اند آنها را جمع‌آوری کنند.

کیانپور تصریح کرد: آب و فاضلاب روستایی استان باید ظرف مدت 10 روز آینده تمام واحد‌های مسکونی غیرمجازی که در حریم چاه‌ها و مخزن‌های آب در استان لرستان وجود دارد را شناسایی و برای جمع‌آوری آنها راهکارهای خود را به معاونت عمرانی ارائه دهد.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت امور آب استان باید نسبت به شناسایی تمام کسانی که در حریم رودخانه‌های استان ساخت و ساز غیرمجاز انجام داده‌اند آنها را شناسایی و نتیجه را به این معاونت ارجاع دهد.

این مسئول گفت: منابع طبیعی نیز در خصوص اراضی تصرفی کاشت درخت و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌ها و اراضی ملی آنها را شناسایی و در مرحله اول اولویت با شهرستان خرم‌آباد و بعد بروجرد تا ظرف 10 روز آینده برای ارائه به شورای حفظ اراضی و بیت‌المال استان آماده کند.

کیانپور خاطرنشان کرد: اداره راه و شهرسازی استان نیز ظرف یک ماه آینده باید ساخت و ساز‌های حریم اصلی راه‌های استان را شناسایی کند و نتیجه را به معاونت عمرانی اعلام کند.

این مسئول یادآور شد: مدیرکل امور شهری استان لرستان باید به شهرداران اعلام کند به استناد ماده 100 هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز به خصوص در اراضی دولتی جلوگیری کند و بدون استعلام هیچگونه اقدامی در خصوص صدور پروانه انجام ندهد.

معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان باید ظرف یک ماه در خصوص کمیسیون ماده 92 اقدام کند.

وی از جهاد کشاورزی این استان خواست تمام ساخت و سازهای غیرمجاز را در اراضی کشاورزی شناسایی کند و نتیجه را به این معاونت ارجاع دهد.

کیانپور تصریح کرد: دیوارهای حفاظت اداره راه و شهرسازی باید در روزهای تعطیل و خارج از ساعات اداری به صورت گشت نامحسوس با هرگونه تصرف غیرقانونی برخورد کند و در این یگان‌ها باید یک کارشناس حقوقی نیز حضور داشته باشد.

وی افزود: صدا و سیما باید در خصوص حفظ اراضی ملی به مردم اطلاع‌رسانی کند تا مردم بدانند که هیچگونه خدماتی به آنها در اراضی ملی داده نمی‌شود.

انتهای پیام/2304/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول